فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد را تقویت خواهیم کرد

اسماعیلی گفت: فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد را تقویت خواهیم کرد تا خروجی برنامه های اهالی فرهنگ و هنر در بستر مسجد بتواند خروجی مناسبی داشته باشد و موجب پیشرفت و ترقی فرهنگ و هنر کشور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، محمد مهدی اسماعیلی (امروز 4 آذرماه) در جلسه شورای اداری شهرستان مشگین شهر گفت: بستر اجرایی عدالت فرهنگی را در دولت سیزدهم به طور جدی پیگیر هستیم و تلاش خواهیم کرد تا همه ظرفیت های فرهنگی کشور را به طور عادلانه حمایت و تحت پوشش قرار دهیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تمرکزگرایی در حوزه فرهنگ و هنر کشور متاسفانه موجب نقص ها و ضعف های در این بستر شده و امروز در حوزه فیلم نیز این مسئله مشهود است و باید این نواقص رفع شود.

 

وی اذعان داشت: نیاز داریم که بدنه اصلی فرهنگ و هنر کشور دیده شود و در سفرهای استانی که به مناطق مختلف کشور داریم مشخص شد که بسیار از هنرهای هنرمندان واقعی دیده نمی شود و باید توجه جدی به مسئله عدالت فرهنگی در کشور صورت گیرد.

 

اسماعیلی یادآور شد: استعدادها و توانمندی های بزرگی از هنرمندان کشور را دیده ام و معتقد هستم که باید این هنرمندان متعهد باید معرفی شوند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: البته برنامه های خوبی آموزشی را از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی در مناطق مرزی و محروم در جریان هست که امیدواریم این فعالیت های فرهنگی و هنری منجر به معرفی استعدادها باشد.

 

اسماعیلی افزود: فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد را تقویت خواهیم کرد تا خروجی برنامه های اهالی فرهنگ و هنر در بستر مسجد بتواند خروجی مناسبی داشته باشد و موجب پیشرفت و ترقی فرهنگ و هنر کشور باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: برنامه مدونی برای تقویت شورای فرهنگ عمومی در استان ها و شهرستان ها اجرایی شده است و برای اولین بار بودجه مستقیم برای فعالیت های اجرایی این شورای از سوی برنامه و بودجه تخصیص خواهد یافت تا شاهد توانمند شدن این شورا باشیم.

کد خبر 1235084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha