برنامه دشمن چالش بین پیشرفت و توقف ایران است

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه گاهی وقت ها دشمن بین بسیج و مردم تفرقه می اندازد گویا یک ماهیت جدا از هم دارند گفت: برنامه دشمن چالش بین پیشرفت و توقف ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام محمد محمدیان در خطبه های نماز امروز(جمعه، 4 آذر) با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت زینب(س) بانوی صبر و اسوه استقامت و روز پرستار اظهار کرد: بار اصلی خدمت به بیماران بر دوش پرستاران است و چه بسا تجلیل درست از این زحمتکشان می تواند رسیدگی به انتظارات جامعه پرستاری که یکی از آنها تعیین وضعیت بعضی از پرستاران است باشد تا به این خواسته جامه عمل بپوشانیم.

 

امام جمعه سنگر همچنین با اشاره به هفته بسیج و اجرای برنامه های مختلف آن، از فداکاری ها و جانبازی های بسیجیان گرانقدر قدردانی کرد و افزود: بهترین تعبیر و تعریف درباره بسیج بنا به فرموده مقام معظم رهبری یعنی امیرالمومنین(ع)، چرا که الگوی بسیجی حضرت علی(ع) است.

 

وی تصریح کرد: بسیج یعنی مردم، مردمی که پای کار و در میدان هستند.

 

محمدیان بیان کرد: در ایام سختی ها و کسب افتخاراتی که در این 43 سال داشتیم همیشه یکی از مولفه هایی که سبب عبور ما از سختی ها شد و شاید علل اصلی کسب افتخارات در همه عرصه ها حضور نیروی بسیج بود.

 

وی خاطر نشان کرد: نمونه مشخص آن در بحران کرونا که بیش از دو سال با آن درگیر بودیم است که اگر بسیج نبود ما نمی توانستیم از این قضیه به راحتی عبور کنیم.

 

محمدیان اضافه کرد: از همان روزهای اول با توجه به اینکه تجهیزات پزشکی و امکانات کم بود اما نیروی بسیج با ایده وارد میدان شد و با تولید ماسک، دستکش و ضدعفونی معابر با تلاش شبانه روزی توانست بحران را مدیریت کند.

 

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس وقتی بسیج پای کار آمد ما به پیروزی های زیادی رسیدیم، و از دل و ساحت همین بسیج حسن باقری ها، مهدی زین الدین ها، باکری ها و... بیرون آمدند.

 

محمدیان اظهار کرد: در هجمه ها و فتنه هایی که در طول این سالیان سال داشتیم حضور بسیج را دیدیم، گاهی وقت ها دشمن بین بسیج و مردم تفرقه انداخت گویا یک ماهیت جدا از هم دارند چون دشمن می داند که بسیج چیزی ورای مردم نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه بسیج یعنی مردم پای کار، گفت: بسیجیان مردم پای کاری هستند که می آیند در مقابل هجمه ها و فتنه ها می ایستند و در مقابل هجمه دشمن و مزدوران داخلی ایستادگی می کنند.

 

محمدیان اذعان کرد: بهترین تبلیغات برای بسیج همین عینیت پیدا کردن حضور مردم در عرصه و میدان در قالب یک نظام و تشکیلات است.

 

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور افزود: دشمن با برنامه ریزی وارد شده و چیزی جز نابودی، تجزیه و سوریه سازی ایران در برنامه اش نیست و بقیه چیزها فرعی است از این رو نیروهای ما در بسیج، نیروی انتظامی و نظامی پای امنیت مملکت ایستاده اند.

 

محمدیان با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم اصفهان بیان کرد: شاکله کلام مقام معظم رهبری این بود که بدانید «نقشه دشمن این است که هر وقت ما به پیشرفت و حرکت رو به جلویی دست یافتیم آن لحظه در مقابل ما بایستد» در واقع برنامه دشمن چالش بین پیشرفت و توقف ایران است.

 

وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال عدم پیشرفت ما است و می خواهد ما در این چالش متوقف شویم، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند دشمن می خواهد ما را سرگرم مسایل فرعی کند و از پیشرفت دور نگه دارد در حالیکه توقف در این زمانه یعنی ارتجاع، و عقب نشینی، در حالی که امروز در جهان پیشرفت با سرعت اتفاق می افتد و توقف یعنی عقب گرد.

 

محمدیان در ادامه با اشاره به سالروز شهادت جلیل القدر شهید مدرس در هفته پیش رو بیان کرد: امام راحل می فرمودند که مردم کسی مثل مرحوم مدرس را برای مجلس انتخاب کنند.

 

وی اظهار کرد: هر چه در وصف این مرد بزرگ بگوییم کم است، در آن دوران سراسر اغتناق و دیکتاتوری رضاخان، شجاعت و بصیرت، عزت نفس، مناعت طبع و مردمی بودن و به موقع سخن گفتن و... باعث شد که یک الگو باشد.

 

محمدیان با بیان اینکه ما در وصف یک مجاهد سخن می گوییم که در قامت یک نماینده مجلس بودند افزود: باید نمایندگان ما این شهید والا مقام را الگوی خود قرار دهند، و همانگونه که مدرس خدا را می دید و آنچه رضایت اوست را می گفت و پیگیری میکرد.

 

وی اظهار کرد: شهید مدرس موضع واضح در اتفاقات داشتند و مردم را ولی نعمتان کشور میدانست از این رو سالروز شهادت شهیدمدرس را روز مجلس نامگذاری کرده اند.

 

محمدیان با بیان اینکه رویه کلی مجلس و نمایندگان ما اکنون رویه قابل دفاعی است و قوانین خوبی وضع کرده اند اما قوانینی نیز هستند که نیاز به پیگیری دارند، گفت: اما در بعضی از مواضع از برخی از نمایندگان انتقاد داریم.

 

وی به روشن نشدن تکلیف شفافیت آرا نمایندگان مجلس طی سه سال گذشته اشاره و بیان کرد: اکنون نیز در وضعیت کنونی برخی نمایندگان بحث آزاد کردن فیلترینگ را به عنوان مطالبه مردم مطرح می کنند که گویا زمانه و موقعیتی که درآن ایستاده اند را درک نمی کنند.
 
محمدیان اینگونه تصمیمات نمایندگان را بیشتر برای کسب رای در سال آینده عنوان کرد و ادامه داد: این نرم افزار نیست بلکه جنگ افزار دشمن است و ارائه این طرح حمایت از مردم نیست بلکه خیانت به این ملت است و مردم می بایست  سال بعد چشم های خود را باز کنید تا خادم و خائنین ملت را بشناسند.

 

امام جمعه سنگر همچنین در ادامه با اشاره به ضعف شدید برق سنگر در فصل تابستان که سال هاست صدمات سختی به مردم این بخش وارد کرده است از سنگ اندازی و کم کاری عده ای معلوم الحال برای جانمایی زمینی جهت قرار دادن پست 6320 سنگر خبر داد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری نقشه دشمن ناامید کردن مردم است از طرفی می بینیم عده ای با بعضی رفتارها به امید مردم لطمه می زنند.

 

محمدیان اظهار کرد: اگر ببینم کسانی خواسته یا نخواسته برای ترمیم زیرساخت های سنگر سنگ اندازی کنند بی پرده سخن می گویم و ابایی از عنوان کردن آن ندارم.

کد خبر 1235085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha