طلبه ای که برای ۶۰۰  جوان اشتغال آفرینی کرد

حجت الاسلام «حسینعلی قنبرزاده» طلبه شیروانی که صاحب دو هکتار باغ زعفران در روستای مایوان فاروج است، امسال در فصل برداشت محصول زعفران، برای ۶۰۰ جوان جویای کار اشتغال آفرینی کرد.

خبرگزاری شبستان _خراسان شمالی؛

حجت الاسلام حسینعلی قنبرزاده طلبه شیروانی متولد سال 67 است که از سال 90 به عنوان طلبه ای فعال در فعالیت های مسجدی، فرهنگی و آموزشی اقدامات ارزنده ای برای شهرستان انجام داده و تاکنون به عنوان امام جماعت مسجد مسلم بن عقیل(ع)، مُبلغ طرح هجرت رضاآباد شرقی، معاونت تبلیغ شهرستان (روحانیون طرح هجرت)، امام جماعت هلال احمر و مسئول امور مساجد شیروان فعالیت داشته است.

 

این طلبه جوان شیروانی امسال استخدام آموزش و پرورش شد و به عنوان یک فرهنگی در این حوزه تدریس می کند ولی عشق به کار و تلاش شبانه روزی موجب نشده تا لحظه ای از سایر فعالیت های خود غافل بماند چرا که برنامه ریزی دقیقی برای خود ترتیب داده تا بتواند برای شهر و مردم در حد توان کمکی انجام دهد.

 

حجت الاسلام قنبرزاده می گوید: در سال 88 با وام ازدواجم ماشین خریدم و پس از مدتی با یکی از اقوام نزدیک اقدام به خرید باغ شراکتی زعفران کردم، علاوه بر علاقه در این حوزه، هدف اصلی ام اشتغالزایی برای نیازمندان و سرپرستان جویای کار، درآمدزایی، برطرف کردن بخشی از مشکلات معیشتی و ایجاد اشتغال برای جوانان جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی بود.

 

وی عنوان کرد: امسال در فصل برداشت محصول زعفران، روزانه 30 کارگر به مدت دو هفته در مزرعه مشغول به کار برداشت زعفران بودند که روزانه به هر کارگر، مبلغ دومیلیون ریال دستمزد بابت هشت ساعت کاری پرداخت می شد و هنگام پرداخت دستمزد کارگران، شادی و خنده چهره آنان عرق زحمات یک روز را پشت چشمان پنهان می کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: امسال افراد بسیاری جویای کار برای برداشت این محصول پرزحمت بودند که تصمیم گرفتم از افراد نیازمند و سرپرست خانوار که از سطح درآمدی بسیار ضعیفی برخوردار هستند استفاده کنم تا با ایجاد اشتغالزایی، بخشی از مشکلات معیشتی آنان در این فصل کار برطرف شود.

 

 

 

 

این طلبه جوان شیروانی اضافه کرد: زعفران درآمد بالایی دارد ولی سود آن بیشتر در جیب دلالان می رود و با توجه به اینکه برای ماندگاری و کیفیت بالا باید محصول برداشت شده زود فروش رود، مزرعه دار زعفران سریع اقدام به فروش با قیمت پایین محصول می کند که صرفه اقتصادی ندارد و پیشنهاد می شود با احداث کارگاه هایی در این زمینه علاوه بر جبران زحمات باغداران، برای جوانان بیکار اشتغالزایی صورت گیرد و با پاک کردن و فروش آن پول خوبی عایدشان شود.

 

حجت الاسلام قنبرزاده که دغدغه بسیاری برای معیشت نیازمندان و محرومان دارد، تصریح کرد: برخی مساجد شیروان مرکز نیکوکاری دارند که بهتر است در فصل برداشت جمع آوری محصول از خانواده های نیازمند و جوانانی که جویای کار هستند بهره گرفت و از توانمندی آنان استفاده شود و در فصل زمستان با جمع آوری کمک های مردمی و خرید دستگاه هایی همچون سبزی خردکن، بافندگی، خیاطی و غیره زمینه ایجاد اشتغال پایدار آنان را فراهم و اقدام به توانمند کردن چنین افرادی کرد.

 

وی با اشاره به فعالیت های خود و به کارگیری جوانان جویای کار افزود: به خاطر علاقه ای که به فعالیت کشاورزی و دامپروری داشتم مدتی مشغول به کار پرورش تولید قارچ، پرندگان، غاز، بلدرچین و صیفی جات در باغ روستای خودمان بودم که همیشه به خاطر مشغله کاری در حوزه های مختلف تبلیغی و فرهنگی چندین نفر از جوانان کنارم کار می کردند که استقبال خوبی داشتند و بابت دستمزد و هزینه که برای امرار معاش خانواده از من دریافت می کردند، بسیار راضی بودند.

 

وی گفت: با توجه به آمار بالای بیکاری که بسیاری جویای کار هستند با به کارگیری افراد نیازمند در این زمینه ها می توان کمک بزرگی به اقتصاد و معیشت آنان کرد.

 

حجت الاسلام قنبرزاده با اشاره به فعالیت های فرهنگی و تبلیغی خود در روستاها بیان کرد: در روستای رضا آباد غربی اقدام به راه اندازی کانون فرهنگی و هنری برای جذب کودکان و نوجوانان به مسجد کردم که با قرار دادن میز پینگ پنگ، فوتبال و سایر ورزش ها کودکان و نوجوانان روستا استقبال خوبی از آن کردند.

 

وی عنوان کرد: انسان در هر جایگاهی باید موفقیت ها را دنبال کند و از تلاش و کوششی دریغ نکند همچنین به دنبال اشتغال؛ کارآفرینی، کاریابی جوانان باشد زیرا که اشتغال دغدغه امروز بسیاری از مردم است و باید صاحبان کارگاه ها، کشاورزان و تولید کنندگان، اشتغال و استفاده از ظرفیت و توانمندی افراد نیازمند و سرپرستان خانوار را در اولویت قرار دهند.

 

 

 

کد خبر 1235102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha