دومین کارگاه «از ایده تا فیلم» در بیرجند برگزار شد

فوداجی با بیان اینکه دومین کارگاه «از ایده تا فیلم» در بیرجند برگزار شد، گفت: این کارگاه با هدف راهنمایی و تلاش برای تبدیل شدن ایده های برگزیده در کارگاه اول به فیلمنامه و کمک به ساخت آن ها برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سعید فوداجی امروز (۵ آذر) به خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار داشت: اولین کارگاه «از ایده تا فیلم» در مردادماه امسال به همت حوزه هنری با هدف استعدادیابی در بیرجند برگزار شد.

 

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان جنوبی در خصوص برگزاری دومین کارگاه «از ایده تا فیلم» در بیرجند گفت: این کارگاه با هدف راهنمایی و تلاش برای تبدیل شدن ایده های برگزیده در کارگاه اول به فیلمنامه و کمک به ساخت آن ها با حضور استاد «محمد براتی» از هنرمندان فعال عرصه سینما برگزار شده است.

 

وی بیان کرد: در این کارگاه هدف تربیت هنرجویان انقلابی علاقمند به تولید فیلم های کوتاه در دستور کار قرار داشته است و با توجه به نزدیک شدن برگزاری جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ ثانیه ای بحث اجرای دومین کارگاه «از ایده تا فیلم» حول محور این جشنواره بوده است.

 

فوداجی با بیان اینکه در اولین کارگاه «از ایده تا فیلم» حدود ۵۰ نفر شرکت کردند، افزود: در دومین کارگاه با هدف این که کارگاه خروجی داشته باشد و بتوانیم به اجرایی شدن طرح ها کمک کنیم حدود ۱۰ نفر شرکت کردند.

 

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان جنوبی ادامه داد: در این کارگاه به بحث نحوه رسیدن به ایده پرداخته شده است و اکثر شرکت کنندگان کسانی بودند که در این عرصه تاکنون فعالیتی نداشته اند و با نحوه ایده پردازی آشنا کردیم.

 

وی در پایان گفت: برگزاری این نوع کارگاه ها به علاقمندان حوزه سینما، فیلم کوتاه و غیره کمک بسیاری می کند و می تواند تاثیر بیشتری نسبت به کارگاه های مجازی داشته باشد و اگر متداوم باشد می توانیم هنرمندان انقلابی و حرفه ای بسیاری را در عرصه فیلمسازی تربیت کنیم.

 

 

 

 

کد خبر 1235168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha