نخستین جشنواره ملی صنایع دستی بسیج برگزار می شود

نخستین جشنواره ملی صنایع دستی بسیج با عنوان « دست آفرین‌های هنر ایرانی» در گیلان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، نخستین جشنواره ملی صنایع دستی بسیج با عنوان « دست آفرین‌های هنر ایرانی» با انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان بسیج هنرمندان برگزار می‌شود.

 

به گفته روح الله قمری، این جشنواره در ۱۲ رشته آماده دریافت آثار هنرمندان گیلانی است که در نمایشگاهی تولیدات خود را برای فروش به نمایش می‌گذارند.

 

رییس بسیج هنرمندان گیلان اظهارکرد: نخستین جشنواره ملی صنایع دستی بسیج به منظور حمایت از هنرمندان و احیاء هنرهای فراموش شده در هتل ایران واقع در پیاده راه شهدای ذهاب رشت برگزار می‌شود و هنرمندان گیلانی می‌توانند تصاویر تولیدات صنایع دستی خود را تا ۱۱ آذر به شماره دبیرخانه ۰۹۳۶۵۵۸۱۰۹۳ از طریق پیام رسان‌های ایرانی سروش، ایتا و روبیکا ارسال کنند.

 

آیین اختتامیه جشنواره ملی صنایع دستی گیلان شامل آبگینه، مینا، صنایع کاغذی و سنتی نقاشی سنتی، نساجی سنتی، بافته های داری و غیرداری، پوشاک سنتی، کاشی سنتی، سفال و سرامیک، صنایع دستی چرمی، صنایع دستی فلزی، صنایع دستی چوبی و حصیری، صنایع دستی دریایی، صنایع دستی سنگی، صنایع دستی استخوان، رودوزی های سنتی، هنرهای سنتی وابسته به معماری و چاپ هدی سنتی ۱۴ آذر با معرفی هنرمندان منتخب برگزار می‌شود که برگزیدگان به مرحله کشوری که اسفند ماه جاری دایر می‌شود، اعزام می‌شوند.

 

گفتنی است، آیین رونمایی از پوستر این جشنواره نیز با حضور مدیرکل میراث فرهنگی گیلان برگزار و از همه هنرمندان گیلانی دعوت شد که در این رخداد هنری شرکت کنند.

 

کد خبر 1235589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha