ساخت ۹ هزار کلاس درس در ۱۶۰۰ مدرسه/  شبکه شاد به عنوان مکمل آموزش حضوری فعالیت خواهد داشت

بابایی سارویی با بیان اینکه شبکه شاد همچنان به عنوان فضای مکمل و کمک آموزشی به فعالیت خود در کنار فعالیت های رسمی و حضوری ادامه خواهد داد، گفت: بیش از ۶۰ هزار دانش آموز به عنوان سفیران اطلاع رسانی، آموزش های خبرنگاری و اطلاع رسانی کسب کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ظهر امروز(۶ آذر)  در نشست شورای اطلاع رسانی استان ایلام، اظهار کرد: وقتی صحبت از آموزش و پرورش می‌شود، صحبت از جامعه ای بزرگ از ذینفعان شامل دانش آموزان و فرهنگیان است که در استان ایلام ۱۰۸ هزار دانش آموز و بیش از ۱۷ هزار فرهنگی است.

 

مصطفی بابایی سارویی  با بیان اینکه حدود ۱۶ میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم و یک میلیون هم همکار بازنشسته مجموعه مخاطبان آموزش و پرورش را تشکیل می دهد، افزود: این میزان با احتساب خانواده های آنان جامعه مخاطبی حدود ۵۰ میلیون را در برمی گیرد که ضرورت اطلاع رسانی، صحیح و درست به این جامعه را بیشتر می کند.

 

وی با تاکید بر اینکه با توجه به گستردگی جامعه مخاطب باید نظام اطلاع رسانی ما در آموزش و پرورش هم گسترده شود، ابراز کرد: ذایقه اطلاع رسانی جامعه مخاطبان ما متفاوت است و بر این اساس باید نیز برای این سلیقه ها،  مدل ارتباط رسانه ای متفاوت باشد و از سوی دیگر همه جامعه مخاطب ما را در بر بگیرد.

 

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: باید مد نظر داشته باشیم که امروز تحت تاثیر رسانه های بیرونی هستیم و در تلاش هستند با همه ظرفیت های سمعی و بصری که دارند، ذهن مخاطبان ما را درگیر کنند و شبکه های ماهواره ای آنان در تلاش هستند که افکار غلط را درست در ذهن مخاطبمان ما بگنجانند.

 

بابایی سارویی گفت: با توجه به گستره آموزش و مخاطبینی که آموزش و پرورش دارد، بزرگترین شبکه اطلاع رسانی در کشور در اختیار آموزش و پرورش است و تلاش خواهیم کرد و برنامه داریم که این شبکه اطلاع رسانی را فعال کنیم و  شبکه سازی فراگیران و شبکه های اطلاع رسانی در کل کشور یکی از اهداف ما است.

 

وی تصریح کرد: البته مدل ارائه ممکن است متفاوت باشد اما پیام یکسان خواهد بود و روش و راهبرد محوری ما در این امر، اقناع سازی افکار عمومی است، پچرا که معتقدیم که اگر می خواهیم در رفتار مخاطبان تغییر ایجاد کنیم، ابتدا باید در باور و سپس در نگرش و در نهایت در رفتار او تغییر ایجاد کنیم.

 

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اصل صداقت با مخاطب را  محور اصلی فعالیت های خود قرار می دهیم، گفت: اطلاع رسانی صادقانه جلوی هر گونه سوء استفاده دشمنان را خواهد گرفت، ظرفیت شورای اطلاع رسانی استان ها را باید فعال کرد که بتوانیم به نظام تعلیم و تربیت کمک شود.

 

بابایی سارویی افزود: ظرفیت شورای اطلاع رسانی استان ها را یک ظرفیت جدی می دانیم، بسیاری فعالیت ها و برنامه ها و موفقیت های بیش از میلیون دانش آموز و یک میلیون فرهنگی در کشور در حوزه اطلاع رسانی نادیده گرفته می شوند که باید در این زمینه کار جدی انجام شود، برای اولین بار در ۱۱ سال اخیر، امسال ۲۰ مدال المپیاد جهانی را کسب کرده است ‌که آنطور که باید و شاید اطلاع رسانی نشده است.

 

وی با بیان اینکه ۹ هزار کلاس درس در ۱۶۰۰ فضای آموزشی در طی شش ماه ابتدای سال جاری ساخته شده است و این از خدمات بزرگ نظام اسلامی است که باید اطلاع رسانی شود، یادآور شد: بایستی دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت را بیان کنیم، ظرفیت های پراکنده را هم افزا کنیم و این هم افزایی کمک می‌کند که ما در برابر هجمه های دشمنان، موفق شویم.

 

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه نقطه گمشده ما در اخبار و تحلیل ها امید و امیدآفرینی است، گفت: باید تلاش کرد برای معرفی دانش آموزان و معلمان نخبه در حوزه های مختلف از ظرفیت های رسانه استفاده کنیم.

 

بابایی سارویی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی برای نقاط مختلف کشور تهیه و تامین شده است، ابراز کرد: دولت در سال گذشته برای مدرسه سازی نزدیک به ۱۰هزار میلیارد تومان هزینه کرده است و خیرین مدرسه ساز نیز در این زمینه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان کمک کرده اند.

 

وی بیان کرد: بسیج همکاران ما در آموزش و پروش در کنار همدیگر در حوزه اطلاع رسانی با همراهی رسانه ها بسیار مهم است، امروز تلاش می کنیم از ظرفیت رسانه ها در راستای نیل به اهداف تعلیم و تربیت آموزش و پرورش استفاده شود.

 

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در بهمن ماه سال گذشته بیش از ۶۰ هزار دانش آموز به عنوان سفیران اطلاع رسانی، آموزش های خبرنگاری و اطلاع رسانی را کسب کرده اند و طرح یک مدرسه یک واحد بصری و اطلاع رسانی در سطح کشور اجرا خواهد شد.

 

بابایی سارویی با بیان اینکه اصل در نظام تعلیم و تربیت آموزش حضوری است، خاطرنشان کرد: شبکه شاد همچنان به عنوان فضای مکمل و کمک آموزشی به فعالیت خود در کنار فعالیت های رسمی و حضوری ادامه خواهد داد و باید تلاش کرد ضمن افزایش سواد رسانه ای والدین و دانش آموزان در استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، زمینه های لازم برای استفاده موثر و‌ مفید از فضای مجازی برای دانش آموزی فراهم شود.

 

کد خبر 1235672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha