کاهش منابع خونی در استان سمنان/ اهدای خون ضروری است

طاهریان از کاهش منابع خونی استان سمنان خبر داد و گفت: مردم استان سمنان برای اهدای خون و فرآورده‌های آن مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، محسن طاهریان در جمع خبرنگاران گفت: شهروندان سمنانی با اهدای خون در روز‌های سرد یاریگر بیماران نیازمند خون باشند و این زنجیره را ادامه دهند.

 

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با بیان اینکه فراورده‌های خونی استان کاهش یافته است، تاکید کرد: مردم استان سمنان برای اهدای خون و همچنین فرآورده‌های آن به دفاتر و مراکز انتقال خون استان سمنان مراجعه کنند.

 

وی با اشاره به اینکه میزان خونی که اهدا می‌شود حجم کمی از خون بدن است، اظهارداشت: هموطنان با اطمینان خون اهدا کنند، زیرا این میزان خون اهدایی بعد از ۲۴ ساعت جبران می‌شود.

 

طاهریان با بیان اینکه در فصول سرد سال معمولاً مراجعه برای اهدای خون کاهش می‌یابد، افزود: در ماه‌های اخیر شیوع آنفولانزا نیز مزید بر علت شد تا شاهد کاهش فرآورده‌های خونی در استان سمنان باشیم.

 

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با تأکید بر اینکه مراکز انتقال خون استان آمادگی دارند تا از افراد بالای ۱۸ سال خون بگیرند، ادامه داد: حداکثر سن اهدای خون ۶۰ سال تعیین شده است.

 

وی با بیان اینکه کسانی که حداقل ۵۰ کیلوگرم وزن دارند می‌توانند خون اهدا کنند، افزود: خانم‌ها هر چهار و آقایان هر سه ماه یکبار می‌توانند به مراکز انتقال خون مراجعه و خون اهدا کنند.

 

طاهریان اهدای خون را برای درمان بیماران بسیار ضروری دانست وافزود: آقایان چهار و خانم‌ها سه بار در سال می‌توانند خون اهدا کنند.

 

مدیرکل انتقال خون استان سمنان تصریح کرد:افرادی که قصد اهدای خون دارند و به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند، با آن‌ها مصاحبه می‌شود و سپس معاینه می‌شوند و آزمایش هموگلوبین از آن‌ها گرفته می‌شود که دچار کم خونی نباشند و در صورت مساعد بودن شرایطشان می‌توانند خون اهدا کنند.

 

وی بیان  کرد: به هموطنانی که قصد اهدای خون دارند توصیه می‌شود که ۴ساعت قبل از اهدای خون مواد غذایی خیلی چرب مصرف نکنند و بعد از اینکه خون اهدا کردند هم مایعات و آب بنوشند و در مراکز انتقال خون بعد از اهدای خون حال عمومی اهداکنندگان بررسی می‌شود.

 

طاهریان تاکید داشت: اهدا کنندگان خون اطمینان داشته باشند که سازمان انتقال خون بر اساس آخرین استاندارد‌های سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های انتقال خون جهان، تمام نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می‌کند و تمام مراکز انتقال و اهدای خون و تمام تجهیزات این مراکز در کشور در حال حاضر و همیشه، ضد عفونی و استریل می‌شود و اهداکنندگان با اطمینان خاطر خون اهدا کنند.

کد خبر 1235707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha