نگاه و رویکرد ما توجه به ظرفیت‌ها و تقویت استعدادهای شهرستانی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری مهم در شهرستان‌ها نشان از این دارد که نگاه ما توجه به ظرفیت‌ها و تقویت استعدادهای شهرستانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از استان آذربایجان شرقی،«سیدقاسم ناظمی» در آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره استانی تئاتر گفت: قرار نیست همه رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری در مرکز برگزار شود و اگر حقیقتا به دنبال عدالت فرهنگی هستیم باید در توزیع منابع، رویدادها و امکانات همه ظرفیت کشور را ببینیم و با تمرکز زدایی زمینه را برای رشد استعدادها در دیگر مناطق فراهم آوریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه در دولت جدید و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولین این همت را دارند و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و شاهد رونق بیش از پیش شهرستان ها در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری باشیم.

ناظمی، استمرار روند برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در شهرستان ها را نیازمند همراهی و همکاری مدیران محلی دانست و از فرماندار و مسئولین شهرستان مرند برای ایجاد زمینه برگزاری این جشنواره تقدیر کرد.

وی افزود: اگر ما دوست داریم معضلات اجتماعی در یک منطقه کاهش یابد راهی جز توجه به فرهنگ و هنر نداریم چرا که هزینه کرد در این  عرصه اندک و ثمرات آن فراوان است.

ناظمی گفت: جامعه‌ای که در آن افراد کتاب می خوانند و تئاتر می بینند کمتر به خود و دیگران آسیب می‌رسانند و اشتباه می‌کنند.

وی اظهار کرد: هنرمندان با اتکاء به تجربه های زیسته و همراهی با مردم موظفند تا امید،نشاط و انگیزه زیستن را در جامعه گسترش دهند و در کنار مردم بمانند تا فضای جامعه به سمت فضای مناسب زیست فرهنگی حرکت کند.

وی حضور پررنگ هنرمندان به عنوان پیشگامان جامعه و استقبال مردم از برنامه های فرهنگی و هنری را نشان دهنده امید به آینده و روزهای خوب برشمرد و گفت: هنرمندان فهیم استان با شناخت جایگاه و مسئولیت اجتماعی خود در این جشنواره حضور درخشانی داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین با اشاره به پیشینه فرهنگی شهرستان مرند و برگزاری رویدادهای مهم هنری در طی یک سال گذشته در این شهرستان از تجهیز سالن نمایش در شهرستان مرند همزمان با برگزاری سی و چهارمین جشنواره استانی تئاتر در این شهرستان خبر داد.

براساس این گزارش نمایش «جانداری که قبل از مرگ مرده بود» به نویسندگی و کارگردانی «جهانگیر چالاکی» از شهرستان بناب، نمایش «کافی شاپ» به نویسندگی و کارگردانی «میرحمید رضایی» از شهرستان مرند، نمایش «دوستت دارم عزیزم» به نویسندگی «پژمان شاهوردی» و کارگردانی «محمد حاج احمد لوئی»از شهرستان مرند، نمایش «چشم‌ها» به نویسندگی «مسعود هاشمی نژاد» و کارگردانی «احمد رشیدیان» از شهرستان ملکان و نمایش«باد کنک های قرمز»به نویسندگی «فاطمه عظیمی» و کارگردانی «علیرضا قاسمی» از شهرستان بناب به مرحله رقابت سی و چهارمین جشنواره استانی تئاتر راه یافتند.

موضوعات این جشنواره شامل متون اورجینال و متون محلی یا برگرفته شده از ادبیات ملی و فرهنگ و سنن و آداب ورسوم بومی آذربایجانی،توسعه فرهنگ اقامه نماز،نمایش های مذهبی،حمایت از تولید ملی، حجاب و عفاف،دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و ایثار و شهادت و نیز توجه به مضامین اجتماعی فرهنگی و انسانی و آسیب های اجتماعی و آسیب های کرونا بود.

این جشنواره به همت انجمن نمایش آذربایجان‌شرقی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند از دوم تا چهارم آذرماه ۱۴۰۱در شهرستان مرند برگزار شد.

گفتنی است در پایان این آیین نفرات و گروه های برتر سی و چهارمین جشنواره استانی تئاتر معرفی شدند.

کد خبر 1235786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha