رشد قابل توجه تسهیلات مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری

مولوی از رشد قابل توجه تسهیلات مشاغل خانگی در استان خبر دادوگفت:در حالی که از سال ۸۹ تا پایان سال ۹۹ در مجموع ۱۱۹ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شده بود اما در دولت سیزدهم تاکنون ۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش پرداخت شده است.

محسن مولوی سهمیه استان چهارمحال و بختیاری از محل تسهیلات تبصره ۱۶ را یک هزار و ۶۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این تسهیلات به استان ابلاغ شده است و منتظر هستیم تا از سوی بانک مرکزی اعلام پرداخت انجام گیرد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از رشد قابل توجه تسهیلات مشاغل خانگی در استان و در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در حالی که از سال ۸۹ تا پایان سال ۹۹ در مجموع ۱۱۹ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شده بود اما از زمان استقرار دولت سیزدهم تاکنون ۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش پرداخت شده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون پنج هزار و ۷۱۵ طرح به مبلغ ۶۸۶ میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به بانک‌های عامل معرفی شده است که تاکنون به پنج هزار و ۶۰۲ طرح مبلغ ۴۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

 

مولوی با بیان اینکه در سال جاری باید ۱۹ هزار و ۳۶۵ فرصت شغلی در استان باید ایجاد شود، گفت: ۹۵ درصد این تعهد اشتغال بر عهده بخش خصوصی و تعاونی است که غالبا از طریق اعطای تسهیلات این فرصت های شغلی محقق می شود.

 

وی همچنین از ثبت ۱۲ شرکت تعاونی در سه شهرستان شهرکرد، بن و سامان از ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: تلاش بر این است که به سمت ایجاد تعاونی های پیشران اقتصادی حرکت کنیم.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، تشکیل تعاونی دهیاران را از دیگر برنامه های استان برشمرد و گفت: هر هفت دهیاری می‌توانند یک تعاونی تشکیل دهند و در توسعه و عمران روستاها نقش آفرینی کنند.

 

مولوی تصریح کرد: تشکیل تعاونی فراگیر ملی که متشکل از طبقات کم درآمد جامعه شامل مددجویان بهزیستی و کمیته امداد است و تعاونی عمران توسعه شهرستانی از دیگر برنامه های این اداره کل در سال جاری به شمار می رود.

 

وی جذب سرمایه گذاری شرکت های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را از دیگر برنامه های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و گفت: زمینه ورود شرکت های سرمایه گذاری نظیر شستا، صندوق بازنشستگی و صندوق روستایی و عشایری در استان وجود دارد.

 

کد خبر 1235856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha