میزان تولید پنبه در کشور ۲۵ درصد افزایش یافت

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: میزان تولید پنبه در کشور امسال نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.

علیرضا مهاجر به خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی گفت: سطح زیر کشت پنبه 17 درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد و امید می رود روند افزایش سطح زیرکشت این محصول افزایش یابد.

 

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود: دولت سیزدهم برای افزایش سطح زیر کشت و افزایش میزان تولید محصول پنبه اهتمام دارد و تلاش دارد تا در تولید این محصول به خودکفایی دست یابیم.

 

وی گفت: پیش از این، ایران صادر کننده پنبه بود اما اکنون به وارد کننده این محصول بدل شده که تلاش داریم تا میزان تولید افزایش یابد.

 

مهاجر بیان کرد: در حال حاضر 80 درصد پنبه کشور در کشتزارها برداشته شده و جمع آوری آن ادامه دارد و امید داریم تا سال آتی مشکل پایین بودن قیمت این محصول در امسال را نداشته باشیم.

 

وی همچنین درباره استفاده از کیسه های پلاستیکی در برداشت پنبه گفت: این الیاف پلاستیکی بلای جان صنعت پنبه است، از چند سال پیش به کشاورزان اعلام شده که برداشت پنبه تنها در کیسه های پنبه ای و کتان انجام شود.

 

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: اکنون عدل های پنبه با کیسه های کتان پوشش داده می شود، عدل ها بعضا با بسته های فلزی پرس می شود.

 

وی از پیگیری برای احیای سازمان پنبه و دانه های روغنی خبر داد و گفت: با احیای این سازمان گام های بهتری برای صنعت پنبه و نساجی می توان برداشت.

 

 

 

کد خبر 1235857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha