۳۶ بنگاه اقتصادی راکد در همدان  به چرخه تولید بازگشت

ترکمان گفت: از ابتدای سال جاری تعداد ۳۶ بنگاه اقتصادی راکد به چرخه تولید بازگشته است که برای ۱۱۷ نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.

 

مصطفی ترکمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تعداد 36 بنگاه اقتصادی راکد به چرخه تولید بازگشته است که برای 117 نفر اشتغال پایدار ایجاد شده و معادل هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که عمدتا ًاز طریق تزریق نقدینگی و رفع مشکلات بانکی و بین دستگاهی در کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید حل و فصل شده است.

 

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی افزود: از محل تسهیلات سفر ریاست محترم جمهوری به تعداد 54 طرح به مبلغ 5 هزار و 292 میلیارد تومان با عاملیت 7 بانک دولتی مصوب گردیده است که پیشبینی می گردد زمینه تثبیت اشتغال و ایجاد اشتغال قابل قبولی را در بخش کشاورزی استان به همراه داشته باشد.

 

ترکمان گفت:در زمینه مشاغل خانگی و رونق کسب و کارهای کوچک تاکنون 161 فقره پرونده به مبلغ 89 میلیارد ریال، زمینه اشتغال و کار آفرینی بیش از 200 نفر فراهم شده است. در خصوص طرح های اثر گذار و شاخص استان در زیر بخش کشاورزی 52 واحد تولیدی به مبلغ 110 هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال بیش از 8300 نفر در دست اجرا است .

 

وی ادامه داد: همدان در حوزه احیای واحدهای تولیدی با همکاری ارکان به ویژه دستگاه قضایی و بانک ها اتفاق های خوبی را رقم زده است و بانک ها باید همسو با نگاه دولت به ارتقای تولید، افزایش نرخ رشد و توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی باید برای تامین مالی واحدهای تولیدی و صنعتی بنگاه ها تلاش کند.

 

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد: برای احیای واحدهای راکد، فعال شدن واحدهای تملک شده از سوی بانک ها و قرار دادن آنها در اختیار سرمایه گذاران جدید و ارتقای تولید واحدهای موجود، باید سرمایه گذاری از سوی بانک ها جدی گرفته شود.

 

 

کد خبر 1235864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha