مشارکت ۳۲۰۰ جهادگر در رزمایش جهادگران دامپزشکی

رئیس قرارگاه جهادی سازمان دامپزشکی بیان کرد: سه هزار و ۲۰۰ جهادگر در اقشار مختلف برای اجرای رزمایش جهادگران دامپزشکی مشارکت دارند و تاکنون چهار میلیون خدمت به این جامعه تولیدکننده ارائه کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ محمد مهدی خورشیدوند در حاشیه رزمایش جهادگران دامپزشکی در محله عشایری قنبری های شهرستان مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: این رزمایش تاکنون در ۱۷ استان اجرایی شده و خراسان شمالی استان هجدهم برای این خدمات رسانی است و با تلاش جهادگران امسال خدمات به عشایر به چهار میلیون خدمت افزایش می یابد.

 

رئیس قرارگاه جهادی سازمان دامپزشکی افزود: جهادگران در این رزمایش دامپزشکی، از اقشار مختلف شامل اساتید دانشگاه ها، دانشجویان، دانش آموختگان دانشگاهی در بخش خصوصی و نیز کارکنان دامپزشکی هستند.

 

خورشیدوند خاطرنشان کرد: سه هزار و ۲۰۰ جهادگر در اقشار مختلف برای اجرای رزمایش جهادگران دامپزشکی مشارکت دارند و تاکنون چهار میلیون خدمت به این جامعه تولیدکننده ارائه کرده اند.

 

رئیس قرارگاه جهادی سازمان دامپزشکی گفت: در این رزمایش تمام خدمات سازمان دامپزشکی برای عشایر رایگان است و تمامی این خدمات در سامانه جی.آی.اس سازمان دامپزشکی ثبت می شود.

 

خورشیدوند افزود: این خدمات شامل ویزیت دام، آموزش و ترویج، سمپاشی بدن و جایگاه های نگهداری دام، مبارزه با بیماری ها، واکسیناسیون علیه بیماری ها است.

 

وی گفت: با توجه به اینکه در این رزمایش ها، واکسیناسیون دام در مدت کوتاهی انجام می شود، مبارزه با بیماری ها موثرتر خواهد بود و البته ایران توانسته عملکرد خوبی از خود در این زمینه نشان دهد.

 

رئیس قرارگاه جهادی سازمان دامپزشکی خاطرنشان کرد: این اقدامات سبب شده تا زمینه برای صادرات بهتر فراهم شود به طوری که صادارت طیور به کشور عراق پس از ۶ سال وقفه، از سر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه کشورهای کویت، مالزی، بنگلادش و روسیه هم برای واردات فرآورده های دامی از ایران اعلام اقبال و آمادگی کرده اند، گفت: اکنون آمادگی برای صادرات مواد لبنی، شیرخشک، گوشت طیور، دام سبک و سنگین به این کشورها وجود دارد.

 

دومین رزمایش جهادگران فاطمی برای واکسیناسیون ۴۵۰ هزار راس دام از روز یک‌شنبه آغاز شده و به مدت سه روز در محله عشایری قنبری‌های شهرستان مانه‌وسلقان ادامه دارد.

 

 

 

کد خبر 1235873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha