محبوبیت محصولات حلال در جهان به دلیل استانداردهای بی نظیر بهداشتی

یکی از مقامات عالی «موسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی» تاکید کرد که محصولات حلال به دلیل استانداردهای بی‌نظیر آن‌ها در زمینه‌های بهداشتی مورد علاقه مردم سراسر جهان و نه فقط مسلمانان هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «thehindustangazette»، به گفته یکی از مقامات عالی «موسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی» (سمیک)، محصولات حلال به دلیل استانداردهای بی‌نظیر آن‌ها در زمینه‌هایی مانند بهداشتی  مورد علاقه مردم سراسر جهان و نه فقط مسلمانان هستند.

«محمود سامی شاهین»، معاون «موسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی» و همچنین رئیس موسسه استاندارد ترکیه (تی اس اس) به خبرگزاری آناتولی گفت که محصولات حلال در طول نمایشگاه حلال سازمان همکاری اسلامی (OIC) و اجلاس جهانی حلال که در استانبول ترکیه برگزار شد، در سراسر جهان محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.

 

وی تأسیس «موسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی» در ترکیه در سال 2010 با 13 کشور را گامی مهم در جهت رفع این نیاز توصیف کرد.

شاهین گفت که استانداردهای حلال مطابق با قوانین اسلامی ایجاد شده است.

 

«موسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی» تاکنون حدود 50 استاندارد حلال را منتشر کرده است که همه آنها مورد تایید قرار گرفته اند.

طبق اعلام شورای جهانی حلال، بازار جهانی حلال شامل بانکداری اسلامی، غذا، مسافرت، لوازم آرایشی، دارویی و منسوجات است که ارزش آن در بازار کنونی 7 تریلیون دلار تخمین زده می شود.

 

با بالاتر رفتن سطح تجارت حلال، اقتصاد حلال در آستانه ادغام بیشتر با تجارت جهانی و زنجیره تامین قرار گرفته است که از 2.30 تریلیون دلار در چند سال پیش تا به 5 تریلیون دلار تا سال 2030 افزایش خواهد یافت.

در حقیقت با افزایش تقاضا برای محصولات حلال از سوی کشورهای مسلمان و غیرمسلمان، اقتصاد حلال شاهد روند صعودی است.

 

 بر اساس گزارش های منتشر شده در زمینه صنعت حلال ، دولت ها در حال تقویت حمایت های نظارتی و سیاستی از طریق طرح های جامع ملی و گسترش دامنه صدور گواهینامه هایی هستند که به رشد صنعت حلال کمک می کند.

با افزایش تقاضا برای محصولات حلال از سوی کشورهای مسلمان و غیرمسلمان، اقتصاد حلال شاهد روند صعودی است و در این میان وظیفه دولت‌های جهانی این است که به دنبال یکسان سازی استانداردهای حلال و فرآیند اعتباربخشی برای کمک به ترویج تجارت حلال باشند.

کد خبر 1235908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha