«هفته عزت حضرت زینب(ع)» به مناسبت میلاد حضرت زینب(ع) در سراسر سوریه

«هفته عزت حضرت زینب(ع)» به مناسبت فرارسیدن میلاد فرخنده عقیله بنی هاشم حضرت زینب (ع) در سراسر شهرهای سوریه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المنار، به مناسبت میلاد حضرت زینب(ع)، جشن هفتگی با عنوان «هفته عزت حضرت زینب(ع)» در سراسر شهرهای سوریه برگزار می شود.

این مراسم  که در طول یک هفته برگزار خواهد شد، شامل برنامه های دینی، آموزشی، اعتقادی و اجتماعی از امروز دوشنبه( هفتم آذر 1401) آغاز می شود.

 

همچنین مراسم هایی هر روز در همه حسینیه‌ها، استان‌ها و بقاع متبرکه از جمله حرم حضرت زینب(ع) و حضرت رقیه(ع) در دمشق برگزار خواهد شد.

در این مراسم ها علاوه بر تجلیل از پرستاران زن و مرد به مناسبت میلاد حضرت زینب(ع) از مجاهدان، خانواده‌های شهدای دفاع مقدس تجلیل و تقدیر خواهد شد. همچنین نویسندگان، فرهیختگان و شاعران شب های شعر و فرهنگی را برگزار می کنند.

 

کاروان‌هایی از خودرو و ایست های محبت و عاشفانه به توزیع هدایا و پذیرایی از عابران به مناسبت میلاد حضرت زینب(ع) اقدام می کنند.

هدف از برپایی این هفته حرکت در راه این بانوی بزرگ کربلا و پیروی از آموزه‌های راه مقدسش است.

 

 گفتنی است، حضرت زینب (ع) دختر امام علی(ع) و حضرت زهرا(ع) در پنجم یا ششم جمادی الاولی سال ۶۲ هجری قمری متولد شد. وی در واقعه کربلا در کنار برادرش امام حسین(ع) حضور داشت. با پایان جنگ، حضرت زینب و دیگر بازماندگان کاروان امام حسین(ع) به اسارات در آمدند. خطبه او در کوفه و در مجلس یزید در شام معروف است. او را به دلیل مصیبت های بسیار «ام المصائب» نامیدند.

 

حضرت زینب 15 رجب سال 62 هجری قمری درگذشته است. برخی مورخان معتقدند که قبر او در جنوب دمشق است، به همین دلیل نام این منطقه  «سیده زینب» گذاشته شد، برخی نیز قبر این حضرت را در قاهره مصر دانستند. برخی از مورخان دیگر نیز براین باورند که قبر وی در قبرستان بقیع در مدینه منوره است.

کد خبر 1235913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha