اجرای طرح «شهرمن، شهر نماز» باعث ایجاد انگیزه در سنین پایه می‌شود

کرمیان، گفت: هدف از اجرای طرح «شهر من، شهر نماز» ایجاد انگیزه و برنامه آموزشی تربیت فرهنگ‌سازی برای مراکز آموزشی، مدارس و خانواده‌ها در سنین پایه است.

محسن کرمیان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به برگزاری طرح «شهر من، شهر نماز»، گفت: نماز به‌عنوان برترین و بالاترین نوع عبادت از ابتدای خلقت آدم بوده است، لذا نماز مظهر پيوند و ارتباط انسان‌ها با حضرت معبود و خالق سبحان است.

 

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با بیان اینکه نمازهای واجب پنجگانه از فرايض دين و عبادت ویژه مسلمانان ادیان توحیدی برای اوج گرفتن و گفت‌و‌گو با خداوند است ، افزود: طرح «شهر من شهر نماز» با محور احیای سنت نماز شیرین ویژه نونهالان و کودکان ابتدایی با تأیید ستاد اقامه نماز کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین و قصرشیرین برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به هدف از برگزاری این طرح، خاطرنشان کرد: این طرح با هدف ایجاد انگیزه و برنامه آموزشی تربیت فرهنگ‌سازی برای مراکز آموزشی و مدارس و خانواده‌ها در سنین پایه در سطح شهر و استان اجرا و احیای فراگیر سنت نماز برای کودکان و نونهالان یک شهر، شبکه‌سازی از تمام مربیان مقطع ابتدایی استان و شهر، الگوسازی والد مثبت نماز و اصلاح رفتار والد و کودک در امر نماز و نقشه فرهنگی شهر مبتنی بر احیای نماز از دیگر اهداف اجرایی طرح است.

 

کرمیان، تصریح کرد: تربیت مربیان مقطع ابتدایی و مادران در حوزه نماز نونهالان و کودکان با شیوه‌های جدید و توسعه فرهنگ نماز در خانواده با رعایت اصول الگوسازی والدین، جذب کودکان به مسجد، نماز، قرآن و اهل‌بیت(ع) و ارتقا سطح دانش، نگرش و مهارت مادران در انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی نماز به کودکان و ترویج سنت‌ها و شیوه‌های نوین نماز و قرآن و اهل‌بیت (ع) در خانواده از نتایج طرح خواهد بود.

 

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: هر چقدر در حوزه فرهنگ سازی فعالیت های دینی و مذهبی تلاش کنیم به همان میزان هم شاهد توسعه و ترویج فعالیت های دینی و مذهبی خواهیم بود.

 

 

کد خبر 1235970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha