رشد ۶۲ درصدی جرایم اقتصادی در گلستان/ ۱۱۴ فقره احتکار کشف شد

سرهنگ پهلوانی نسب گفت: در هشت ماهه امسال مبارزه با جرایم اقتصادی در استان گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سرهنگ عباسعلی پهلوانی نسب امروز (دوشنبه 7 آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان گفت: در هشت ماهه امسال مبارزه با جرایم اقتصادی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶۲ درصد افزایش یافته است.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان افزود: این پرونده ها شامل؛ پرونده‌های احتکار، فرار مالیاتی، تسهیلات غیرمجاز بانکی و غیره است.

 

وی ادامه داد: دستگیری مجرمان و متهمان جرایم و مفاسد اقتصادی نیز در استان ۵۳ درصد افزایش یافته است.

 

عباسعلی اظهارداشت: در هشت ماهه امسال ۱۹۷ فقره پرونده مبارزه با جرایم اقتصادی تشکیل که 62 درصد رشد داشته و 214 نفر دستگیر شدند.

 

وی، ارزش ریالی کل پرونده های جرایم اقتصادی در سال جاری را ۱۱ میلیارد و ۹۶۹ میلیون ریال با 754 درصد رشد بیان کرد.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان با اشاره به حوزه فعالیت زمین خواری در استان، گفت: در هشت ماهه امسال، 53 فقره پرونده زمین خواری در استان تشکیل شد که نسبت به سال قبل، 12 درصد رشد داشته است.

 

وی افزود: از نظر مساحت و متراژ هم یک میلیون مترمربع میزان کل اراضی کشف شده در استان بود که 1800 درصد رشد داشت و ارزش ریالی آن هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود.

 

پهلوانی نسب اظهارداشت: در حوزه احتکار نیز، 114 فقره پرونده با 72 درصد رشد در هشت ماهه امسال تشکیل شد که 117 نفر دستگیر شدند و 77 درصد در دستگیری رشد داشت.

 

وی، ارزش ریالی این پرونده ها را 2 هزار و 500 میلیارد ریال با 300 درصد رشد عنوان کرد.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان گفت: در حوزه فرار مالیالتی نیز 2 فقره پرونده تشکیل شد که 100 درصد رشد پرونده داشته و ارزش ریالی آن نیز 12 میلیارد ریال و 700 میلیون ریال با 100 درصد رشد بوده است.

 

 

 

کد خبر 1235986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha