امسال مخاطب خاص کاروان روایت حبیب کودکان و نوجوانان هستند

ابطحی با بیان اینکه برنامه قصه های خوب برای بچه های خوب امسال همزمان با سومین سالگرد شهادت حاج قاسم برگزار می شود، گفت: در این ایام محمل ادبی پاورقی با هدف نقد و بررسی آثاری که با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه هنری چاپ شده، برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، سید مهدی ابطحی امروز دوشنبه 7 آذر در نشست رسانه ای دومین کاروان هنری روایت حبیب که در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد، گفت: خدا را شاکریم که این توفیق را به ما داد که امسال هم بتوانیم در سالگرد شهادت سردار عزیز و شهید حاج قاسم سلیمانی فعالیت هایی را انجام دهیم.

 

دبیر ستاد بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به برگزاری دومین رویداد کاروان روایت حبیب در سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: این رویداد با هدف تبیین شاخص های مکتب حاج قاسم سلیمانی در قالب و زبان هنر و توزیع هدفمند محصولات هنری حوزه هنری برای توده مردم برگزار می شود. کاروان روایت حبیب کار خود را از جمعه یازده آذر در حرم امام رضای رئوف آغاز می کند. مراسم اختتامیه 13 دی در کنار مزار شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در کرمان برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه امسال نیز کاروان روایت حبیب مهمان 10 استان خواهد بود، عنوان کرد: مخاطبان ما به سه دسته تقسیم می شوند؛ دسته اول توده مردم با محوریت خانواده ها هستند، عزیزان در مناطق کمتر برخوردار استان ها گروه دوم مخاطبان ما هستند، دسته سوم مخاطبان ما گروه فرهیخته و هنرمند هر استان هستند. امسال مخاطب خاص ما گروه کودک و نوجوان است.

 

ابطحی اظهار داشت: امسال مانند سال گذشته در خدمت 10 استان کشور هستیم. این استان ها عبارتند از خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، خوزستان، منطقه آزاد کیش، فارس، یزد، کرمان و تهران.

 

دبیر ستاد بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مورد انتخاب استان ها برای کاروان روایت حبیب تصریح کرد: این استان ها به دلیل پراکندگی در جغرافیای ایران انتخاب شدند. تنوع اقلیم، زیست بوم، زبان و جغرافیا برای ما در این رویداد مهم بوده است. شعارها و سرفصل هایی نیز برای ارایه آثار در هر استان مشخص شده که در آینده نزدیک اطلاع رسانی می شود.

 

وی با بیان اینکه برنامه ها در سازمان روایت حبیب در هر استان به مدت سه روز برگزار می شود، گفت: شروع کاروان روایت حبیب در هر استان با ورود سفیر روایت است. دوستان در حوزه هنری استان ها میزبان گروه های هنری هستند و آنها استیج سیار را فعال می کنند. برگزاری محمل ادبی نقد کتاب با عنوان پاورقی را داریم، آثاری که با موضوع سردار شهید سلیمانی در یکی دو سال گذشته در حوزه هنری استان ها تدوین و چاپ شده است، مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

 

ابطحی با اشاره به یک محمل تخصصی در حوزه هنر و آثار تجسمی خواهیم داشت، افزود: این محمل با توجه به فراخور فعالیت های هر استان تنوع دارد و با حضور هنرمندان هر استان برگزار خواهد شد. یک مجموعه نمایشگاه سیار شامل 100 اثر از تولیدات هنرمندان تجسمی در هر استان برپا می شود. هنرمندان در گروه های مختلف می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

 

دبیر ستاد بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: ما برای مخاطب خاص خود که گروه کودک و نوجوان است، برنامه ای با عنوان قصه های خوب برای بچه های خوب را برگزار می کنیم. این برنامه به همت حوزه هنری کودک و نوجوان در 10 استان ذکر شده برگزار می شود. برنامه پایانی کاروان روایت حبیب ویژه برنامه شب خاطره در هر استان است. برنامه شب خاطره از سال 1370 در حوزه هنری کلید خورد و هفته گذشته سیصد و چهل و یکمین برنامه شب خاطره در حوزه هنری برگزار شد. محور اصلی این ویژه برنامه خاطره گویی، تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری است.

 

ابطحی با بیان اینکه در شب خاطره در کاروان روایت حبیب دسته بندی سیاسی و جناحی نخواهیم داشت، عنوان کرد: به عنوان مثال سال قبل در استان اصفهان روایت خلبان هوانیروزی را شنیدیم که خاطرات خود را از دوران دفاع مقدس تا قبل از شهادت حاج قاسم روایت کرد. سال قبل در بوشهر روایتی در مورد هدیه ازدواج به یک شهید مدافع حرم را شنیدیم که این هدیه از طرف شهید حاج قاسم سلیمانی به آن زوج داده شده بود. در واقع روایت هایی از جنس مردم در شب خاطره مد نظر ماست.

 

دبیر ستاد بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: در کاروان روایت حبیب اولویت ما بر داشته های بومی هر استان است. برنامه ها فراخور جغرافیای هر استان و درگیری ای که آن استان با جبهه مقاومت داشته، اجرا می شود. امسال هم روایت رزمندگان و شهروندان جبهه حوزه مقاومت را خواهیم داشت. چند پیشنهاد برای اجرای برنامه در کشورهایی که شهید حاج قاسم در آنجا حضور داشتند، داشتیم. انشاءالله در زمان دیگر یا سال آینده برنامه هایی در آن کشورها خواهیم داشت.

 

گفتنی است، دومین کاروان هنری روایت حبیب همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف تبیین شاخص های مکتب سردار شهید سلیمانی از یازده آذر تا 13 دی در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، خوزستان، منطقه آزاد کیش، فارس، یزد، کرمان و تهران در قالب های هنرهای نمایشی، نقالی و پرده خوانی، نمایشگاه عکس و تجسمی، محمل نقد کتاب، کارگاه هنرهای تجسمی، شب خاطره، ویژه برنامه های کودک و نوجوان، شعر، موسیقی و سرود برگزار می شود.

 

 

کد خبر 1236009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha