گسترش روستای دوستدار کتاب در اسلام آبادغرب

بساطی، گفت: گسترش روستای دوستدار کتاب از ویژه برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان است.

مهدی بساطی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره گسترش و توسعه فرهنگ مطالعه، گفت: سرانه مطالعه یکی از شاخص‌های توسعه به‌شمار می‌رود و از آنجا که کتاب، دریچه‌ای رو به جهان آگاهی است، همواره بر لزوم افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی تاکید ویژه‌ای می‌شود. 

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلام آبادغرب، افزود: در چند سال گذشته بخشداری و فرمانداری به صورت مستمر همیار و پیگیر برنامه ها  گسترش روستای دوستدار کتاب بودند و هستند و فعالیت های زیادی در این روستا به عنوان اولین روستای دوستدار کتاب اجرا شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: حمایت های فرمانداری و بخشداری همچون گذشته در این خصوص استمرار داشته باشد و سبب نهادینه شدن جایگاه مطالعه در جامعه شود.

 

بساطی، تصریح کرد: توجه به کتاب و کتابخوانی و ترویج این امر مهم و حیاتی است و  خانواده به عنوان کوچکترین واحد اجتماعی می تواند نقش اساسی در ترغیب فرزندان خود به مطالعه داشته باشند در حقیقت محیط و شرایط خانواده و روش تربیتی و آموزش والدین نقش بسزایی در انس کودک با کتاب دارد.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلام آبادغرب ،با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی با توجه به پیشینیه فرهنگی و تمدنی ایران وباید به عنوان فرهنگ عمومی مطرح شود ، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی و متولیات فرهنگ جامعه باید در تبلیغ و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی کوشا باشند تا اصل کتاب و کتابخوانی به عنوان فرهنگی والا در جامعه نهادینه و تبدیل به گفتمان غالب جامعه شود.

کد خبر 1236020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha