تربیت معلم با مهارت‌های چندگانه کلید ورود به نظام‌های آموزشی دانش بنیان است

محمدی با بیان اینکه تربیت معلم با مهارت‌های چندگانه کلید ورود به نظام‌های آموزشی دانش بنیان است،گفت:دوره معلمان با مهارت‌های چندگانه با شرکت ۷۰ نفر از آموزگاران مدارس با نیازهای ویژه استان از تاریخ ۵ آذر تا دوم دی به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، طالب محمدی  عصر دوشنبه (۷ آذرماه) در آغاز دوره معلمان با مهارت‌های چندگانه ویژه آموزگاران مدارس با نیازهای ویژه استان که در بستر فضای مجازی برگزار شد، اظهار کرد: توجه خاصی که در دهه اخیر در جهان به آموزش‌های تخصصی معطوف شده حاکی از این حقیقت است که این آموزش‌ها تنها راه تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد و ابزار مهمی در ارتقاء کیفیت آموزش، ابداع و نوآوری است.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: دوره معلمان با مهارت‌های چندگانه با شرکت 70 نفر از آموزگاران مدارس با نیازهای ویژه استان از تاریخ ۵ آذر تا دوم دی به مدت 120 ساعت به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه امروزه سازمان هایی پیشرو محسوب می‌شوند که به امر توسعه و آموزش منابع انسانی تأکید و اهتمام دارند و در فعالیت‌های آموزشی به دو اصل اثربخشی و کارآیی آموزش توجه دارند، تصریح کرد: کسب مستمر علوم، فن آوری‌ها و مهارت‌های روز آمد و متناسب، بقا و کارایی نظام تعلیم و تربیت را ارتقاء می‌بخشد.

 

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان افزود: افزایش اطلاعات تخصصی فراگیران در زمینه برقرای ارتباط و وآشنایی با ویژگی‌های روان شناختی دانش آموزان با آسیب بینایی، شنوایی و طیف اتیسم، آموزش معلمان متخصص و افزایش سطح علمی و کاربردی فراگیران با راهبردهای مختلف آموزشی از اهداف مهم برگزاری این دوره آموزشی است.

 

محمدی با بیان اینکه نفوذ تعلیم و تربیت معاصر با همراهی فن آوری‌های مفید سبب ایجاد تغییرات عمیق در آموزش شده است، تصریح کرد: این تغییر فرآیندی را می‌توان ابزاری نیرومند برای ارتقاء کیفیت وکارآیی آموزش دانست که باعث تغییر در شیوه سنتی آموزش شده و به معلمان در بهبود فرآیند آموزش و یادگیری کمک می‌کند.

 

وی افزود: باتوجه به ویژگی‌های جامعه امروز تخصص معلم در یک درس خاص نمی تواند کارساز باشد بنابراین در راستای ارتقای توانمندی معلمان، کسب مهارت‌های چند بعدی آنان باید مورد توجه قرار گیرد.

 

محمدی گفت: یکی از مهم ترین اهداف برگزاری کارگاه معلم مبتنی بر مهارت‌های چندگانه آموزش معلمانی است که توانایی، تخصص و مهارت لازم را برای آموزش گروههای مختلف داشته باشند و با راهکارهای علمی آموزش به این دانش‌آموزان آشنایی یابند.

کد خبر 1236117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha