بسیج ماهیت و وجودی غیر از مردم ندارد

حجت الاسلام رضایی گفت: دشمنان و آنان که ضدیتی با انقلاب دارند، تلاش می‌کنند بسیج را روبروی مردم نشان دهند، در حالی که بسیج ماهیت و وجودی غیر از مردم ندارد و هویت آن از مردم است

حجت الاسلام احسان رضایی  در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جایگاه بسیج گفت: آن چیزی که مغفول مانده و گاهی کمتر به آن توجه می‌شود این است که بسیج خود خودِ مردم است که به فرمان امام خمینی (ره) شکل گرفت و مجموعه‌ای مجزا از مردم نیست؛ دشمنان و آنان که ضدیتی با انقلاب دارند، تلاش می‌کنند بسیج را روبروی مردم نشان دهند، در حالی که بسیج ماهیت و وجودی غیر از مردم ندارد و هویت آن از مردم است.

 

معاون تعلیم و تربیت بسیج افزود: بسیج بخشی از مردم است که در برابر مسایل احساس تکلیف بیشتری دارند و توانایی‌ها و توانمندی‌هایشان را برای حل این مسائل متمرکز می‌کنند تا اثرگذاری مطلوب داشته باشند؛ پای کار خدمت به محرومان و کشور هستند و برای پیش‌برد اهداف عاشقانه و برای خدا خدمت می‌کنند؛ دفاع مقدس نمونه‌ای بود از این حضور و نقش‌آفرینی و آنجا که کشور از حیث نظامی قوت لازم را نداشت، باعث شد که جنگ را به شکلی نو و با الگویی جدید در جهان به سرانجام برساند. کسبه، بازاریان، معلمین، دانشجوها، دانش‌آموزان، طلاب و سایر مردم کوچه و بازار همت کردند و رفتند تا صحنه دفاع از کشور و دفاع از ارزش‌ها خالی نماند.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به فعالیت بسیج در عرصه‌های مختلف کشور ادامه داد: بعد از دوران دفاع مقدس صحنه‌های متعددی در کشور رقم خورد که رسیدن به این توفیقات با ساز و کارهای رسمی هرگز پیش نمی‌رفت، در سیل، زلزله و سایر بحران‌های مختلف اجتماعی مانند کرونا و مسایل زیستی و پزشکی کاری کردند کارستان.

 

وی ادامه داد: صحنه‌های مختلفی که در این چهل‌ و اندی سال بعد از پیروزی انقلاب پیش آمده، محل هم افزایی مردم با یکدیگر بوده که نام بسیج بر آن نهاده شده است و این ماحصل مجاهدت‌های عده‌‌ی زیادی از زنان و مردانی است که حاضر شدند از خود گذشتگی کرده و با احساس مسئولیت کاری را که می‌توانند به بهترین شکل ممکن انجام دهند و مجموعه این کنش‌گری‌ها فعالیت در بسیج نام گرفت.

 

وی گفت: امروز بسیج مجموعه‌ای است که توانمندی افراد داوطلب پای‌کار را سازماندهی کرده و ضمن هم‌افزا کردن این توان، آن را جهت می‌دهد. همیشه بسیج از خود مردم، پایِ مردم، برای مردم و فدای مردم بوده است و این شعار بارها و بارها در عمل اثبات شده است.

 

معاون تعلیم و تربیت بسیج تصریح کرد: وقتی بسیج را از حالت کلی به جز تقسیم کنیم و افراد بسیج را بسنجیم، می‌بینیم که طیف‌ها و اقشار مختلف، از زن و مرد و پیر و نوجوان و جوان، هنرمند و ورزشکار، صنعت‌گر و کشاورز، کارگر و تولیدکننده و کارمند، همگی حول یک پرچم یعنی پرچم جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان بسیج جمع می‌شوند و در نقش ید واحده‌ای برای انجام وظیفه و تکلیف عمل می‌کنند؛ گاهی عرصه‌ی واکسیناسیون فلج اطفال و کمک به حوزه سلامت کشور است، روزی هم کرونا می‌آید و همان‌ بخشِ مردمِ پای‌کار در طرح شهید سلیمانی یا واکسیانسیون، یا کمک‌های مومنانه، یا تغسیل و تدفین اموات، چنان حماسه‌‌ای خلق می‌کنند که در دنیا بی‌بدیل است.

 

حجت‌الاسلام رضایی تاکید کرد: امروز هم در حوزه امنیت و دفاع از کیان مرز و بوم، بسیجِ عزیز محکم و با صلابت ایستاده و چشم و گوش به فرمان مولا، برای حفظ آرامش و نشاط و تعالی جامعه نقش‌آفرینی می‌کند.

کد خبر 1236151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha