کانون ابوفاضل (ع) یزد، کانونی که از تجربیات اعضای نوجوان دانشگاهی خود در طرح ها استفاده می کند

کانون ابوفاضل (ع) یزد، در هر دوره ای از تجربه دانشجویان و اساتید عضو کانون برای تقویت متربیان خود استفاده می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یکی از ظرفیت های مردمی در سطح کشور و مساجد هستند که با محوریت مساجد فعالیت های فرهنگی و هنری را دنبال می کنند.

 

در سطح کشور 22 هزار کانون فرهنگی هنری داریم که در استان یزد این کانون به 851 کانون رسیده که در سطح استان، شهرستان ها، روستاها و بخش های مختلف پراکنده شده است.

 

کانون فرهنگی هنری ابوفاضل (ع) به عنوان یکی از این کانون های فعال در سطح شهر یزد است که در مسجد ابوفاضل(ع) فعالیت های فرهنگی هنری خود را دنبال می کند.

 

این کانون نزدیک به یک دهه در مسجد فعالیت می کند با حضور امام جماعت و ارکان کانون در راستای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد گام برداشته است.

 

محمد هادی دهقان مدیرکانون فرهنگی هنری ابوفاضل (ع) با اشاره به فعالیت های این کانون گفت: هدف ما در کانون، اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت مسجد است و سعی کرده ایم در راستای جذب جوانان و نوجوانان در این مسیر گام برداریم.

 

وی افزود: ما سعی کرده ایم با همکاری دستگاه های مختلف فرهنگی و هنری سطح استان در جهت اجرای این برنامه ها گام برداریم و در صورتی که این همکاری ها را شاهد نبودیم اما همچنان فعالیت های خود را تعطیل نکردیم و باز با حضور جوانان و نوجوانان این برنامه ها را دنبال کردیم.

 

 

رضا عبدی نسب رابط فرهنگی هنری کانون ابوفاضل (ع) نیز در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این کانون بیش از یک دهه فعالیت می کند و سعی کرده دوره های مختلف خود را با حضور جوانان و نوجوانان تجربه کند.

 

وی افزود: اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری در کانون از طریق طرح های مختلف به عنوان گام اصلی در کانون است و تاکنون نیز توانستیم این را به خوبی دنبال کنیم.

 

رابط فرهنگی هنری کانون ابوفاضل (ع) ادامه داد: از جمله این طرح ها شامل طرح طراوت ویژه کانون های مساجد استان، طرح پسرآباد، مشق همسایگی، سنگر علمی، هفتادی ها، هشتادی ها است.

 

عبدی نسب بیان کرد: در کنار این طرح ها نیز سعی کرده ایم مناسبت های مختلف را داشته باشیم و به صورت عمومی مردم را در برنامه های مسجد مشارکت دهیم.

 

وی ادامه داد: طرح پسرآباد به عنوان یکی از طرح های تربیتی است که در کانون دنبال شده است و مورد استقبال قرار گرفته است و دانش آموزان کلاس های هفتم، هشتم و نهم با حضور در این طرح از اساتید و مربیان تربیتی استفاده کردند و در کنار طرح طراوت به عنوان گامی در جهت تربیت نیروی متعهد مسجدی برداشته شد.

 

رابط فرهنگی هنری کانون ابوفاضل (ع) ادامه داد: طرح مشق همسایگی نیز از جمله طرح های دیگری است که در مسجد دنبال شد. 

 

وی گفت: پس از شروع و گسترش کرونا در سطح کشور و استان، ما سعی کردیم اقدامات مختلفی را انجام دهیم و از طریق مسجد کارهای جهادی را دنبال کردیم.

 

 

عبدی نسب بیان کرد: مشق همسایگی به عنوان طرحی بود از همان ابتدا آغاز شد و با همکاری مردم و اعضای کانون و شناسایی محرومان محل، در جهت کمک به آنها گام برداشتیم.

 

وی ادامه داد: شناسایی و حمایت از خانواده های بی بضائت مهمترین هدف این طرح بود که تاکنون اقدامات مختلفی در این زمینه انجام شده است و با تهیه لوازم خانگی، بسته های معیشتی، لوازم التحریر سعی کردیم مقداری از آلام خانواده های مستضعف را کاهش دهیم که آخرین مورد آن نیز در هفته بسیج انجام شد.


رابط فرهنگی هنری کانون ابوفاضل (ع) گفت: طرح سنگر علمی نیز از دیگر طرح هایی بود که در بستر مسجد انجام شد و برای ششمین سال با محوریت مسجد و کانون برگزار شد.

 

عبدی نسب بیان کرد: ما در این طرح از بخشی از فضای مسجد به عنوان سالن مطالعه استفاده می کنیم  که با ثبت نام دانش آموزان و استفاده از مربیان و اساتید دانشگاه در جهت تقویت بنیه علمی گام برداشته می شود.

 

وی افزود: یکی از ویژگی های خاص این طرح مبتنی بودن بر نماز است که سعی کرده ایم طرح های خود را از ابتدا با توجه به زمان برگزاری نماز برنامه ریزی کنیم.

 

رابط فرهنگی هنری کانون ابوفاضل (ع) گفت: تاکنون در این دوره ها توانسته ایم حدود 100 نفر دانشجوی دانشگاههای مختلف کشور را داشته باشیم و از همین مسجد به این سطح برسیم که افتخاری برای ما است.

 

 

 

عبدی نسب گفت: استفاده از این دانشجویان و مربیان و متربیان نیز به عنوان شاخصه اصلی این طرح است که توانسته جذب جوانان و نوجوانان را به مسجد داشته باشد.

 

وی ادامه داد: هدف ما تربیت نیروی مسجد با تفکر مسجدی و بسیجی است و سعی کرده ایم این هدف را در قالب های مختلف دنبال کنیم.

 

این کانون به عنوان یکی از کانون های فعالی است که در استان پیگیری برنامه های مختلف را داشته است که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است.

 

طرح های دیگری که در این مسجد نیز دنبال شد شامل برگزاری چند دوره مسابقات نسیم یار، دوره های بندگی، سن بلوغ، مراسم های غدیر و حضرت علی اکبر (ع) است .

 

گزارش: سید ضیا میررحیمی

 

 

 

 

کد خبر 1236209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha