فراخوان نخستین جشنواره «نقالان سوره» در خراسان شمالی

نخستین جشنواره «نقالان سوره» با هدف بسط و گسترش سیره شهداء در راستای اصل تولید محوری و شناسایی استعدادهای هنرهای نمایشی نوجوانان و دانش آموزان، جهت حمایت مادی و معنوی از آثار نمایشی فاخر به همت حوزه هنری خراسان شمالی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حوزه هنری خراسان شمالی با صدور فراخوانی از برگزاری نخستین جشنواره «نقالان سوره» در قالب مسابقه پرده‌خوانی و نقالی شهداء برای نوجوانان دختر و پسر استان خبر داد.

 

بر اساس این فراخوان، شرکت کنندگان در این جشنواره در سه دسته دانش آموزان مقطع چهارم، پنجم و ششم ابتدایی؛ دانش آموزان مقطع هفتم، هشتم و نهم (متوسطه اول) و همچنین  دانش آموزان مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم (متوسطه دوم) تقسیم و ارزیابی می شوند.

 

در این فراخوان اعلام شده است: هر دانش‌آموز می‌تواند از بین 9 متون نقالی شامل شهید محمدعلی صفا (شکارچی تانک)، سردار عیوض خان (حماسه فیروزه)، سردار شهید رجب محمدزاده (شهید وحدت)، سردار شهید ایرج رستمی (جانشین شهید چمران)، شهید محمدابراهیم باقری (شهید فاجعه منا)، شهید فیروز حمیدی‌زاده (شهید مدافع حرم)، تحفه گل (حماسه فیروزه)، شهید علی ره‌آموز ( شهید ترور) و شهید مصطفی کریمی (شهید ترکمن) سه متن را انتخاب و ثبت نام کند.

 

برای شرکت علاقه مندان در این جشنواره، مربیان و والدین دانش‌آموزان دختر و پسر باید با ارسال یک پیام در پیام رسان ایتا یا شبکه شاد به شماره ۰۹۱۵۷۱۹۱۶۶۰ ضمن دریافت فراخوان، پس از مطالعه متون ارسالی، برای هر نوجوان سه متن نقالی را انتخاب کرده و با ارسال فرم شرکت در جشنواره در پیام رسان ایتا و شبکه شاد به شماره فوق، آمادگی خود را جهت شرکت در این برنامه اعلام کنند.

 

دبیرخانه جشنواره از بین سه متن ارسالی یکی را انتخاب و به نوجوان یا دانش آموز معرفی می‌کند و شرکت کنندگان به کمک والدین خود، مربی کانون و یا معلم مربوطه متن نقالی انتخاب شده را تمرین و با گوشی تلفن همراه فیلم برداری کرده و سپس فیلم را در پیام رسان ایتا یا شبکه شاد به شماره دبیرخانه ارسال می‌کند.

 

خلاقیت نوجوانان در اجرا، مکان اجرا و دعوت از مدعوین در انتخاب آثار مهم خواهد بود و همچنین شرکت‌کنندگان می‌توانند برخی از کلمات متن را اصلاح کرده اما چارچوب کلی متن باید حفظ شود و در پایان از هر شهرستان در هر مقطع سه اثر و در مجموع ۹ اثر پذیرفته خواهد شد.

 

در مرحله اختتامیه، دانش آموزان منتخب هر شهرستان به همراه مربی و یا معلم خود به مرکز استان اعزام و نمایش‌های منتخب طبق جدول زمان‌بندی در مساجد و مدارس سطح شهر بجنورد اجرا خواهد شد و هیئت داوران پس از تماشای همه آثار، آراء خود را اعلام و و در هر مقطع یک اثر به عنوان برگزیده و یک اثر به عنوان شایسته تقدیر شناخته شده و به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

 

آخرین مهلت ارسال پویش (فیلم) هشتم بهمن ماه سال جاری اعلام شده و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره همراه ۰۹۱۵۷۱۹۱۶۶۰ تماس حاصل کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1236236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha