برگزاری مانور زلزله در ۳۵۱ مدرسه در سطح استان خوزستان

حمید‌نژاد، با اشاره به برگزاری همزمان مانور زلزله در ۳۵۱ مدرسه در سطح استان خوزستان گفت: مهم‌ترین راهبرد آموزش و پرورش ارتقای آگاهی‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان در برابر بلایای طبیعی از جمله زلزله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، مسعود حمیدی‌نژاد، امروز سه‌شنبه (۸ آذر) در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله در اهواز اظهار کرد: ایجاد آمادگی در بین دانش‌آموزان و مصون‌سازی آنان در برابر بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله امری ضروری و حیاتی است و البته برگزاری مانور زلزله یکی از راهبردهای مجموعه تعلیم و تربیت کشور در راستای تحقق این مهم است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، با اشاره به نقش برگزاری مانورهای زلزله در سطح استان افزود: بر اساس برآوردها و بررسی‌های کارشناسانه برگزاری برنامه‌های این چنینی در سطح مدارس نقش فعال و اثربخشی در ایجاد آمادگی در بین دانش‌آموزان در برابر زلزله دارد و این آمار نشان می‌دهد که برنامه‌هایی که در راستای ارتقای آگاهی‌های دانش‌آموزان اجرا می‌شود تاثیرگذار و تعیین‌کننده است.

 

وی از نقش آفرینی دانش‌آموزان در حوزه آمادگی در برابر حوادث و بلایای طبیعی خبر داد و اضافه کرد: سازمان دانش‌آموزی نقش مهمی در مشارکت‌دهی دانش‌آموزان در فعالیت‌های فرهنگی اثربخش از جمله آگاهی‌بخشی در ارتباط با ایمنی در برابر زلزله ایفا می‌کند.

 

حمیدی‌نژاد تصریح کرد: بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله امروز به صورت همزمان و در ۳۵۱ مدرسه در سطح استان خوزستان برگزار می‌شود تا شاهد ارتقای آمادگی‌های دانش آموزان در برابر حوادث و بلایای طبیعی مانند زلزله باشیم.

 

کد خبر 1236267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha