۷۸ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به شرکت‌های دانش‌بنیان گلستان پرداخت شد

غفاری گفت: سهم حوزه دانش‌بنیان استان گلستان از تسهیلات تبصره ۱۸ حدود ۴۸ میلیارد تومان بود و ۷۸ میلیارد تومان تسهیلات از این محل جذب شد که رشدی ۱۶۰ درصدی دارد.

مهدی غفاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان با اشاره به رشد تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان اظهارکرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان از ۵۳ شرکت در ابتدای امسال به ۶۰ شرکت ثبت شده، افزایش یافته است و از نظر رشد کمّی این شرکت‌ها از میانگین کشوری عقب‌تر نیستیم.

 

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با بیان اینکه این استان ظرفیت‌های جدی در حوزه دانش‌بنیان دارد، گفت: در برخی موارد مانند تجهیزات پزشکی، کشاورزی، صنایع الکترونیک و ... شرکت‌هایی داریم که در کشور جزو قطب‌های تولید این تجهیزات هستند.

 

وی اضافه کرد: علاوه براین ظرفیت‌های جدی دیگری هم در استان گلستان وجود دارد. ما در این استان تنها معادن ید و صدف کوهی کشور را داریم که وجود این ظرفیت‌ها، اجازه رشد را به شرکت‌های دانش بنیان خواهد داد؛ ضمن اینکه این موضوع را هم باید در نظر داشت که به دلیل برخی الزامات محیط زیستی استقرار برخی از صنایع در گلستان امکانپذیر نیست و تنها راه بهره‌گیری از این فرصت‌ها، توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان است.

 

غفاری با اشاره به برخی حمایت‌های تسهیلاتی از شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: سهم حوزه دانش‌بنیان استان از تسهیلات تبصره ۱۸ حدود ۴۸ میلیارد تومان بود اما ۷۸ میلیارد تومان تسهیلات از این محل جذب شد که رشدی ۱۶۰ درصدی دارد.

 

کد خبر 1236269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha