انجام مکاتبات برای راه اندازی حج عمره/ثبت نام حج تمتع از پایان دی ماه آغاز می شود

حسینی گفت: بحث حج عمره را داریم پیگیری می کنیم در این خصوص حدود ۲ ماه است مکاتبات انجام شده و منتظر اعلام زمان برای مذاکره هستیم و اگر آنها اعلام آمادگی کنند بلافاصله این بحث راه اندازی می شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، سید صادق حسینی در مراسم تکریم و معارفه مدیر حج و زیارت استان که امروز (سه شنبه ۸ آذر) در سالن اجتماعات اداره کل حج و زیارت استان برگزار شد، بیان کرد: یاد شهدای این استان را گرامی می داریم که تا قیام و قیامت باعث افتخار این استان هستند.

 

 

رئيس سازمان حج و زیارت ادامه داد: وقتی پیامبر (ص) در معراج به آسمان رفتند و بر دیوار بهشت عبارتی دیدند مبنی بر اینکه حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است ما در مجموعه ای کار می کنیم که افتخار خدمتگزاری به میهمانان خدا و زائران امام حسین (ع) و زائران عتبات مقدس در عراق و سوریه را داریم و این توفیق کمی نیست.

 

وی عنوان کرد: هر کسی توفیق خدمتگزاری به اهل بیت (ع) و مهمانات خدا را نمی یابد و توفیق الهی است حتی اگر این کار بخشی از زندگی و شغل وی شده باشد.

 

حسینی اعلام کرد: کار خدمتگزاری و کارگزاری برای دستگاه امام حسین (ع) توفیق معنوی است و باید قدر دانست، ما در مقطعی زندگی می کنیم که حکمرانی اسلامی برگ زرینی از تمدن اسلامی را دارد باز می کند و اتفاقی که در اربعین رخ داد با این میزان جمعیت بی نظیر بود و در طول تاریخ چنین جمعیتی نداشتیم.

 

جمعیت میلیونی زائران اربعین نشان دهنده برهه جدیدی از تمدن نوین اسلامی است

وی توضیح داد: امسال تعداد کسانی که به سفر اربعین رفتند و پاسپورت آنها مهر خورد بود، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بود البته بسیاری بودند که بدون پاسپورت رفتند و زیارت کردند و در واقع این رقم از ۴ میلیون نفر عبور کرد و این عدد در تاریخ ایران بی سابقه است و در واقع بدون مشکلی زائران از کشور خارج شده و بازگشتند.

 

رئيس سازمان حج و زیارت تأکید کرد: اینکه برهه جدید از تمدن اسلامی دارد شکل می گیرد، شعار نیست بلکه واقعیت است و دنیای استکبار این را ندیده و سانسور می کند و ۱۰۰ نفر که از شهری بیرون آمده و شعار آزادی می دهند که در واقع منظور اینها آزادی نیست و شعارشان آزادی برای دسترسی به زن است،  اینها را بزرگ نشان داده و جمعیت میلیونی اربعین را سانسور کردند.

 

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در ماهیت خود شعارش ارتقای معنویت بود و آنچه پیرامون ما رخ داده تأثیر مستقیم اربعین ها و خون شهدا بوده و تا زمانی که پرچم مقدس به دست حضرت ولیعصر (عج) ندهیم، آرام نخواهد شد.

 

تسهیل سفر دانشجویان و اقشار آسیب پذیر برای اعزام به عتبات عالیات

حسینی با اشاره به جنایات منافقان در کشور اضافه کرد: انقلاب اسلامی مانند نهال بود که اینها با ما درگیر شده و جامعه را درگیر کرده بودند، الان با شرایطی مواجه هستیم که اوج اقتدار جمهوری اسلامی است که نتیجه خون شهداست ان شاالله انقلاب به سرمنزل مقصود رسیده و به تعبیر رهبری این انقلاب به مهدویت متصل خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: استان قزوین از استان هایی است در اعزام عتبات خوب عمل کرده و جا دارد در موضوع عتبات عالیات چه کارگزاران و چه سازمان حج و زیارت منتظر نباشند مشتاقان اهل بیت (ع) به ما مراجعه کنند بلکه ما تلاش کرده و دست اینها را بگیریم چراکه با یک زیارت تحول روحی در افراد اتفاق می افتد.

 

رئيس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: ما در قزوین دانشگاه بین الملی را داریم که ظرفیت بزرگی است برای پیوند با جوامع اسلامی و یکی از جاها برای این پیوند،ِ دانشگاه است اگر دانشجو با معنویت و اهل بیت و حج پیوند خورد مصونیت می یابد.

 

وی گفت: استان های دیگر کمک کرده و با استفاده از تسهیلات بانکی چه دانشجویان و چه اقشار آسیب پذیر بتوانند اعزام شوند الان سفرهای ارزان قیمت را حج و زیارت سازماندهی کرده و استان قزوین هم تلاش کنند زائر اعزام شود و باید این امر توسعه داده شود.

 

آغاز ثبت نام حج تمتع در پایان دی ماه   

حسینی یادآور شد: کاری کنیم عاشقان سیدالشهدا روی زمین نمانند و استان هایی هستند کار اعزام رایگان زائران نیازمند را دارند و با ریاست کمیته امداد هم صحبت شده در این خصوص و خواهشمندیم این امر شروع شود و به خاطر داشته باشیم برای امام حسین (ع) و کار اهل بیت (ع) از دیگران کمک گرفتن چیزی از ما کم نمی کند.

 

وی در ادامه بیان کرد: در خصوص حج، ظرفیت استان هشت کاروان است، اگر ظرفیت های ملی افزایش یافت ظرفیت استان هم افزایش می یابد و پیش بینی ماست امسال دولت عربستان ظرفیت کامل را پذیرش می کند زیرا شرایط کرونا کنترل شده است و ما از انتهای ماه دهم ان شاالله ثبت نام برای حج تمتع را آغاز می کنیم.

 

رئيس سازمان حج و زیارت گفت: به طور معمول یک هزارم جمعیت هر کشوری برای حج دعوت می شوند، سال گذشته در اعزام ها غافل گیر شدیم زیرا کشور میزبان با تأخیر اعلام کرد و کار را با زحمت مدیریت کردیم، اما الان زمان در اختیار داریم و برنامه داریم کار حج را به بهترین شکل دنبال کرده و در این خصوص ضعف ها احصا شده است.

 

 ۶ میلیون نفر در نوبت حج عمره هستند

وی ادامه داد: بحث عمره را هم داریم پیگیری می کنیم نزدیک ۶ میلیون نفر در نوبت هستند و از گذشته ثبت نام کردند در این خصوص حدود ۲ ماه است مکاتبات انجام شده و منتظر اعلام زمان برای مذاکره هستیم و برای عمره و سفرهای زیارتی مردم حاضر هستند هزینه کنند و در خصوص حج عمره اگر آنها اعلام آمادگی کنند بلافاصله این بحث راه اندازی می شود.

 

حسینی خاطر نشان کرد: سال هایی بوده ۹۰۰ هزار نفر زائر برای عمره اعزام داشتیم ولی شاید به دلیل شرایط ارزی شاید نتوانیم این میزان اعزام داشته باشیم ولی ان شاالله بتوانیم عمره را بازگشایی کنیم و فضای معنوی که در گذشته در بین خانواده ها بود اتفاق بیفتد.

 

وی یادآور شد: بر اساس آمار در شهرهایی که اعزام به عتبات عالیات و حج بیشتر بوده طلاق و ناهنجاری های اجتماعی کمتر است.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات عباس دمیرچی تقدیر و بشیر سلیمی به عنوان مدیر جدید حج و زیارت استان قزوین معرفی شد.

 

کد خبر 1236290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha