پابندهای الکترونیک زندان های فارس به یک هزار نفر افزایش خواهد یافت

ابراهیمی گفت: با هدف ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان های استان و اجرای آئین نامه اجرایی مراقبت الکترونیک تا پایان امسال شمار پابندهای الکترونیک زندان های فارس به یک هزار نفر افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، اسحاق ابراهیمی، امروز سه شنبه (8 آذر) از افزایش استفاده از پابند الکترونیک در زندان های استان فارس خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: با هدف ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان های استان و اجرای آئین نامه اجرایی مراقبت الکترونیک تا پایان امسال شمار پابندهای الکترونیک زندان های فارس به یک هزار نفر افزایش خواهد یافت.

مدیرکل زندان های فارس ادامه داد: در حال حاضر 800 زندانی استان با پابند الکترونیک تحت مراقبت مرکز کنترل و نظارت الکترونیکی قرار دارند.

وی اعلام کرد: در هشت ماهه گذشته شمار زندانیان مورد پذیرش در مرکز مراقبت الکترونیک استان فارس نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 358 درصد رشد کمی داشته است .

ابراهیمی افزایش استفاده از پابند الکترونیک را در اجرای سند تحول قضائی و اولویت های ابلاغی سازمان زندان های کشور موثر دانست و بیان کرد: این هدف با تعامل موثر مراجع قضائی فارس محقق شده است.

وی افزود: محکومان حائز شرایط قانونی با استفاده از پابند الکترونیک در محدوده مشخص، خارج از زندان، دوران حبس خود را سپری می کنند و هدف از اجرای افزایش پابند الکترونیک در زندان ها ارتقای خدمات زندانبانی در بستر فناوری های نوین و بر اساس شاخص های سند تحول قضائی است که در باز اجتماعی کردن زندانیان و حمایت از خانواده آنها نقش موثری دارد.

ابراهیمی با تاکید بر مهمترین مزایای استفاده از مراقبت الکترونیک هم گفت: ارتقای شاخصه ها و مولفه های مرتبط با حقوق شهروندی همچون حضور زندانی در محیط خانواده، پیشگیری از همنشینی با زندانیان سابقه دار در محیط زندان، کاهش هزینه های دولتی و امکان ادامه کار و فعالیت های اجتماعی از جمله این مزایاست.

کد خبر 1236293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha