جشنواره فرهنگی و هنری«فرشته رحمت» در زنجان برگزار می شود

اسکندری با بیان اینکه جشنواره فرهنگی و هنری فرشته رحمت در دوره اول با استقبال پرشور هنرمندان و پرستاران مواجه شد، افزود: این جشنواره به صورت دو سالانه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، فریدون اسکندری در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز جشنواره فرشته رحمت در سال گذشته عنوان کرد: این جشنواره به همت هیئت مدیره نظام پرستاری و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و پیگیری‌های مجدانه دانشگاه علوم پزشکی زنجان، در بخش‌های مختلف مانند عکس، دلنوشته و فیلم ، با نگاهی به زحمات کادر درمان به ویژه پرستاران در دوران سخت و مشقت بار کرونا برگزار شد.

 

رئیس سازمان نظام پرستاری زنجان در ادامه یادآور شد: در دوره اول ۶۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید. در مرحله داوری، تعداد ۴۶۰ مورد عکس، ۲۳ مورد فیلم کوتاه سه دقیقه‌ای و ۳۸ اثر دلنوشته انتخاب و از صاحبان آثار در مراسمی تجلیل شد.

 

اسکندری با بیان اینکه کادر درمان طی ۲ سال شیوع کرونا سختی و مشقت‌های زیادی را در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به جامعه هدف متحمل شد و حدود ۱۵۰ شهید در حوزه سلامت تقدیم کرده است، برلزوم حفظ ارزشهای این دوران تأکید کرد و گفت: می بایستی فداکاری و ایثار پرستاران را همانند ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس ثبت و مستندسازی شود.

 

رئیس نظام پرستاری زنجان تأکید کرد: جانفشانی‌ها و فداکاری‌های پرستاران در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا قابلیت نگارش در کتاب‌های درسی را دارد و نگارنده‌های آن به جای اینکه داستان‌های فداکاری مردم سایر کشورها را ذکر کنند، می‌توانند آنچه را که در این دوران بر کادر درمان گذشت را جایگزین آنها کنند.

کد خبر 1236303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha