بچه های مسجدی روایت گر عاشقانه های دفاع مقدس شدند

فیلم کوتاه با عنوان «۴۵۳» با موضوع دفاع مقدس به یاد ۴۵۳ شهید شهرستان تکاب به همت و تلاش یوسف خدادادی، رابط فرهنگی کانون فرهنگی و هنری شهید «محمودرضا بیضایی» و همکاری آموزش و پرورش این شهرستان به اکران درآمد .

به گزارش خبرگزاری شبستان از آذربایجان غربی، زیبا کیومرثی:

 

مکتب عشق روایت دیگری دارد که نه در زمان می گنجد و نه مکان می تواند کم رنگش کند.

عشق واژه نابی است که اگر احساس نشود، هیچگاه هیچ عاشقانه ایی در هیچ کجای دنیا به ثبت نمی رسد و هیچ اتفاق عاشقانه ایی ابدی نمی شود.

هشت سال دفاع مقدس عاشقانه ای بی تکرار ایرانی هاست، عاشقانه ایی از جنس خلوص عاشقانه ایی تا پای جان و اتفاقی که هیچ اتفاق دیگری نمی تواند او را به حاشیه ببرد.

فرزندان ایران حتی اگر جنگ راهم ندیده باشند باز هم عشق و ارادت به شهدا در تار و پود وجودشان جریان دارد.

کانون های مساجد به عنوان قطب پویای فرهنگ اسلامی در جامعه این روز ها توانسته است فعالیت های فرهنگی و هنری شاخصی را در سطح کشور به فعلیت برساند و در واقع از پرچم داران مسجدی محسوب می شوند.

یکی از اتفاق های جدید و بسیار با ارزشی که این روزها در آذربایجان غربی به چشم می خورد، ساخت فیلم کوتاهی با عنوان «453» در شهرستان تکاب است.

در فیلم جان از فشانی های 453 شهید این شهرستان یاد شده است و با روایتی مستند گونه، ارادت نسل جدید انقلاب به رشته تصویر درآمده است.

یوسف خدادادی، رابط کانون فرهنگی و هنری شهید مدافع حرم«محمودرضا بیضایی» است که این روز ها 18 امین بهار زندگی خود را پشت سر گذاشته است.

جوانی با استعداد که در یک خانواده فرهنگی و ولایی تربیت شده است که با سن کم کارهای عمیق و تاثیر گزاری را به فعلیت رسانده است.

این جوان بدون دریافت کوچکترین حمایت مالی و فقط با در دست داشتن کمترین تجهیزات فیلمبرداری فیلم کوتاهی با یک مضمون عمیق فرهنگی و ارزشی را به اکران درآورده است.

حمایت از این جوانان که تعدادشان کم نیست، وظیفه مسئولان است.

 

 

یوسف خدادادی با امکانات تصویری اندکی که دارد توانسته است تصویر ناب و زیبایی از دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا به جای بگذارد که در این روز های پر آشوب جامعه به مثال آب گوارایی بر پیکره خروشان ایران است.

یوسف خدادادی رابط کانون فرهنگی هنری «محمودرضا بیضایی» گفت: این کانون فرهنگی هنری از بدو تاسیس، فعالیت‌های خود را در زمینه جذب جوانان و نونهالان به مسجد، شرکت در نماز جماعت و برنامه ها و کلاس های مختلف، جهت جریان سازی گسترده در سطح شهرستان تکاب آغاز کرد

رابط کانون فرهنگی هنری شهید «محمودرضا بیضایی» افزود: با تأسیس کانون، هدف ما در گام اول برگزاری و اجرای برنامه های جذاب و مفید در مناسبت‌های ملی و مذهبی بود.

وی بیان کرد: طراحی و اجرای پروژه عظیم و منحصربه‌فرد در فضا سازی محیط کانون از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱، توسط واحد فرهنگی هنری کانون، از شاهکارهای هنری و ماندگار برای کانون در گام های بعدی بود.

وی خاطر نشان کرد: اما مهمترین فعالیت ما در عرصه تولیدات عرصه فیلم و رسانه، ساخت فیلم کوتاهی به نام «۴۵۳» بود، این فیلم کوتاه به یاد ۴۵۳ کبوتر خونین بال شهرستان تکاب، از لنز دوربین این کانون به مناسبت هفته دفاع مقدس در سطح حرفه ای به تصویر کشیده شد.

وی با اشاره به تشکیل گروهی از اعضای کانون برای ساخت این فیلم کوتاه افزود: تهیه کننده و کارگردان فیلم کوتاه «453» بر عهده خودم بود و از سایر دوستان و مسجدی ها در ساخت و تولید آن بهره بردم.

وی  ادامه داد: این کانون در زمینه فیلمسازی خودکفا شد و از طریق تهیه فیلم و مستند برای آموزش و پرورش، ادارات و موسسات شهرستان درآمدزایی می کند.

 

 

امام خامنه ای در رابطه با کار فرهنگی می فرماید: «کار فرهنگی مثل ساخت‌وساز نیست که آدم بگوید خیلی خوب، این زمین، این هم مصالح، حالا بروید بسازید. کار فرهنگی مصالحش خیلی سخت گیر می‌آید؛ معمار و استادکارش خیلی دشوار به دست می‌آید. لذاست که به نظر من توی کار فرهنگی یک مقداری بایستی اهتمام ورزید. اولاً ببینیم ما چه قلم از قلمهای کار فرهنگی را اهمیت میدهیم.»

کار فرهنگی از جنس زایش است و عجله در آن جواب نمی‌دهد.

انجام کار فرهنگی از اموری است که سهل و ممتنع می نماید و نیروهای مذهبی در وهلة اول هم می دانند و هم نمی دانند که باید از کجا، چگونه، چه زمانی و چه کاری را شروع کنند.


مساجد پایگاه انقلاب اسلامی بود و باید باشد؛ همچنان که پایگاه اصلی نهضت عظیم اسلامی در صدر اسلام بوده است. در پیش از انقلاب و دهة اول انقلاب مساجد پایگاه فعال برای نیروهای انقلابی بوده است، چه برای مبارزه با رژیم شاه و چه برای بسط و گسترش تفکر انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره).

اگر قصد تأثیرگذاری ماندگار در فضای شهر و منطقه را داریم، باید برای آیندة  فعالان مسجد برنامه ریزی کرده باشیم.

یکی از اشتباهات جدی فعالان مسجدی ما این است که بی توجه به آیندة نیروهایشان، می خواهند به شکلی ماندگار و مؤثر فعالیت کنند.
 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1236306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha