۵۱ روستای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

سلیمان پور گفت: با اتصال ۵۱ روستای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات، ۱۹ هزار نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حمید سلیمان پور، امروز سه شنبه (8 آذر) از اتصال 51 روستای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: با اتصال این روستاها، 19 هزار نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: این اقدام با ارتقای 28 سایت موجود و احداث یک سایت جدید توسط همراه اول و احداث سه سایت جدید توسط ایرانسل در 2 ماه گذشته به انجام رسیده است.

وی اضافه کرد: این روستاها در شهرستان های ممسنی، خرمبید، سپیدان، استهبان، لارستان، فسا، شیراز، جهرم، کازرون، فراشبند، فیروزآباد، خنج، مهر، خفر، نی ریز، بختگان، اقلید، مرودشت و داراب به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار متصل شده اند.

سلیمان پور با اشاره به هزینه انجام شده برای اتصال این روستاها هم اعلام کرد: اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از این طرح ها 360 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی تصریح کرد: اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات در راستای تحقق دسترسی همگانی به ارتباطات دیجیتال در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان فارس، رونق اقتصادی و تسهیل زندگی مردم به انجام رسیده است.

کد خبر 1236360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha