متکدیان نباید در مراکز غربالگری رسوب داشته باشد

جان‌نثاری گفت: در همه شهرستان های استان بایستی سازوکار لازم جهت ایجاد مراکز غربالگری متکدیان فراهم شود و فرایند این مراکز بایستی مهیا باشد. این امر جنبه اقتصادی ندارد بلکه جنبه انسانی دارد.

محمدرضا جان‌نثاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، ضمن تبریک و تسلیت بابت آسمانی شدن شهدای مدافع امنیت استان در روزهای اخیر از جمله پاسدار بسیجی رضا داستانی که در حادثه تروریستی به فیض شهادت نائل آمد، عنوان کرد: پناه دادن به انسان‌ها یکی از مباحث مورد تاکید دین مبین اسلام است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: طبق آموزه های دین اسلام، بر هر مسلمانی واجب است که به فرد مستأصل و بی پناه کمک کند، پس ابتدا نگاهمان را به متکدیان و افراد بی خانمان، تبدیل به نگاه اسلامی، دینی و انسانی کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: خیریه ها و مردم ما همراه با حاکمیت توجه ویژه ای به یاری رساندن به افراد ضعیف دارند، اما این یاری مردم، وظیفه حاکمیت را ساقط نمی کند.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: کشور ما در دنیا زیر هزاران ذره بین است، هزاران نفر در آمریکا وکشورهای اروپایی کارتن خواب هستند و خیابان های عریض و طویلی وجود دارد که مملو از افراد بی پناه و بی خانمان است.

 

جان‌نثاری ادامه داد: اما رسانه به این مشکلات کشورهای اروپایی ورود نمی کند. امپراطوری رسانه ای اجازه نمی دهد اینگونه موضوعات بسط پیدا کند اما اگر یک نفر در کشور ما به دلیل سرما یا گرسنگی آسیب ببیند؛ همین موضوع را سرتیتر اخبار و تحلیل های غیرکارشناسی خود می کنند.

 

وی عنوان کرد: از این رو بایستی مراقب و هوشیار باشیم که از این خلل ها ورود نکنند و با سواستفاده، انسان دوستی اسلام و دایره محبتی که در اسلام وجود دارد را هدف بگیرند.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه ساماندهی متکدیان از چندین جنبه اسلامی، انسانی، اداری و حفاظت از جمهوری اسلامی مورد تاکید است گفت: در همه شهرستان های استان بایستی سازوکار لازم جهت ایجاد مراکز غربالگری متکدیان فراهم شود و فرایند این مراکز بایستی مهیا باشد. این امر جنبه اقتصادی ندارد بلکه جنبه انسانی دارد.

 

وی اضافه کرد: البته همه شهرستان ها را در این خصوص ملزم نمی کنیم ساختمانی را به این مراکز غربالگری اختصاص دهند بلکه فرایند غربالگری بایستی به نحو درستی انجام شود. در شهرستان هایی که با این موضوع بیشتر مواجه هستند ساختمان های اختصاصی و برای سایر شهرستان ها که کمتر با این موارد مواجه هستند از حداقل مکان استفاده شود.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: فرایند مراکز غربالگری بایستی به نحوی باشد که رسوب نداشته باشد. این مراکز پناهگاهی است که افراد در سریعترین زمان ممکن در آنها به مکان های مناسب نگهداری ارجاع می شوند.

 

جان‌نثاری با تاکید بر پرهیز از افراط و تفریط، گفت: اگر این گونه مراکز دقیق عمل کند؛ راه سواستفاده افراد تنبل برای اتراق، مسدود می شود، در این شرایط افرادی که به دنبال سوءاستفاده هستند به مراجع قضایی معرفی می شوند. وی خاطرنشان کرد: بایستی به نقطه‌ای برسیم که متکدی نماها بدانند که جایی در استان اصفهان نخواهند داشت و در استان اراده قوی برای ساماندهی متکدیان وجود دارد. اینگونه می توانیم از مهاجرت متکدی نماها به استان جلوگیری کنیم.

کد خبر 1236412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha