ارائه گزارش معاون درمان وزارت بهداشت به نمایندگان مجلس

در نشست امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پس از استماع گزارش سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد عملکرد و برنامه های آن معاونت،‌ معاون درمان دغدغه های خود را در حوزه تامین تجهیزات و دو طرح مطروحه در مجلس مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در نشست امروز ( سه شنبه، 8 آذرماه ) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پس از استماع گزارش سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد عملکرد و برنامه های آن معاونت،‌ معاون درمان دغدغه های خود را در حوزه تامین تجهیزات و دو طرح مطروحه در مجلس مطرح کردند.

 

 

همچنین در مورد طرح عدالت آموزشی بحث و گفت و گو شد در این رابطه نمایندگان مجلس منتظر و امیدوار هستند این طرح  هر چه سریع تر در نوبت بررسی صحن علنی قرار گیرد و معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم خواستار حمایت نمایندگان مجلس از این طرح شد.

 

همچنین موضوع تامین تجهیزات حوزه درمان نیز مطرح شد.

 

بنابراین گزارش در نشست امروز مشکلات بیماران تالاسمی با حضور معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا ودارو و مسئولان انجمن تالاسمی بررسی شد. بیماران تالاسمی با مشکل تامین دارو مواجه هستند و در این چند مدت گذشته رئیس سازمان غذا و دارو برکنار شد و بیماران به ویژه بیماران نادر و خاص نخستین افرادی بودند که متضرر جابه‌جایی ها و بلاتکلیفی ها شدند. پس از بحث و گفت و گوهای صورت گرفته مقرر شد در نشست آتی کمیته دارو و غذا و با حضور مسئولانی از سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان غذا و دارو و نمایندگان بیماران تالاسمی مشکلات بیماران تالاسمی بررسی شود.

 

بیماران تالاسمی در نشست امروز به دو موضوع اشاره کردند که یکی از نظر کیفی داروهای داخلی را بسیار مخرب دانستند و تاکید داشتند که از داروهای داخلی به دلیل عدم کیفیت مناسب استفاده نمی کنند و نکته دیگر در مورد تامین ارز واردات داروهای بیماران تالاسمی بود.

کد خبر 1236413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha