طرح دوشنبه های قرآنی در دانشگاه های علمی و کاربردی کشور برگزار می شود

حجت الاسلام افتخاریان از اجرای طرح دوشنبه های قرآنی در دانشگاه های علمی و کاربردی کشور خبر داد و گفت: این طرح با استقبال دانشجویان مواجه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام حسین افتخاریان شامگاه دیروز در کتابخانه عمومی شهر صائین قلعه از اجرای طرح دوشنبه های قرآنی در دانشگاه های علمی و کاربردی کشور خبر داد و گفت: این طرح با استقبال دانشجویان مواجه شد.

 

رییس مرکز فعالیت‌های قرآن و عترت (ع) دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به اینکه همواره در هر مقطع زندگی باید از برکات و انوار قرآنی بهره مند شویم، ادامه داد: تفسیر و ترویج مباحث قرآنی موجبات شکوفایی علمی دانشجویان می شود که طرح دوشنبه های قرآنی با این هدف در دانشگاه جامع علمی کاربردی مطرح و مورد استقبال واحدهای کل کشور قرار گرفت، بطوری که تقویم اجرایی این طرح در زمان کوتاهی بسته شد.

 

وی با یادآوری اینکه اهتمام زیادی برای رشد ایده ها و پروژه های قرآنی را در استان‌ها داشته باشیم، گفت: استان هایی که کیفیت بهتری در اجرای طرح دوشنبه های قرآنی داشته باشند از سهمیه بیشتری در اجرای برنامه های قرآنی خواهند داشت.

 

امام جمعه شهر صائین قلعه نیز در سخنانی اظهار کرد: محافل قرآنی حکم حرم دارند و از ممنوعیت‌ها و قداست حرم برخوردار می باشد.

 

حجت‌الاسلام محمد نوری افزود: خداوند سفره با عظمتی نازل کرده است که هر کس به اندازه فهم و درک خود از این سفره بهره مند می شوند. قرآن راه روشن امروز جامعه ما است و می آموزد که در برابر فتنه ها چگونه باید عمل کنیم.

 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه باید در کنار آموزش به پرورش فکری و اعتقادی دانشجو کار شود که بهترین منبع قرآن می باشد، گفت: طرح دوشنبه های قرآن فرصت خوبی برای این مهم است.

 

نریمان یوزباشی با تاکید به موضوع برنامه های معنوی گفت: اجرای برنامه های معنوی و اعتقادی در دانشگاه ها، دانشجویان پایبند به نظام و رهبری پرورش خواهد داد.

 

گفتنی است در این مراسم قاریان بین المللی روح الله قاسمی، علی قنبری و حسین معینی از اساتید و دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی زنجان قرآن تلاوت کردند. در پایان مراسم از رتبه های برتر دانشجویی و اساتید دانشگاه واحد صائین قلعه تقدیر شد.

کد خبر 1236447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha