جمور گفت: در استان همدان بیش از ۸۵ هزار نفر مستمری بگیر وجود دارد و این اداره کل ماهیانه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت به ذی نفعان خود پرداخت می کند.

جواد جمور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبستان در همدان با اشاره به اینکه امسال با مصوبه شورای عالی کار با افزایش 57.4 درصدی دستمزدها مواجه شدیم، اظهارکرد: علاوه بر این، موضوع حذف ارز ترجیهی هم باعث ایجاد مشکلات جدی  برای کارگاه‌ها و کارفرمایان محترم شد که  با وجود این  چالش‌ها با لطف خدا و با تدابیر استاندار محترم و تعاملات سازنده این سازمان کارگاه‌های استان همچنان فعال هستند و شاهد خروجی نیروی انسانی و یا تعطیلی کارگاه نیستیم که همین حفظ وضع موجود یک موفقیت است که امیدواریم با بهبود فضای کسب و کار و ایجاد افزایش سرمایه‌گذاری شاهد توسعه و پیشرفت در سطح اشتغال در استان باشیم.

 

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به  بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب (آمار بهمن 97 تا تیرماه 1401 ) گفت: پرداخت بیمه بیکاری در بهمن  1397 از 2639 نفر به 1946 نفر در تیرماه 1401 رسیده که منفی 26 درصد را  نشان می‌دهد که موید آن است که سطح بیکاری در استان کاهش پیدا کرده است.

 

جمور همچنین ضریب پشتیبانی را یکی از شاخص‌های مهم دانست و افزود: استان همدان  از ضریب 4.9 در بهمن 9713 به ضریب 3.8 در تیرماه 1401 رسیده که نشان می‌دهد در سال 1397 پنج  نفر حق بیمه پرداخت  و یک نفر مستمری دریافت می‌کرد اما در حال حاضر این شاخص به میزان یک نفر کاهش پیدا کرده که باید از همه ظرفیت‌ها و راه‌کارها برای ارتقاء این شاخص از قبیل  توسعه پوشش بیمه‌ای استفاده کرد.

 

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان رشد منفی جمعیت را یکی از دلایل کاهش ضریب پشتیبانی عنوان کرد و گفت: غالبا بیمه‌شدگان به سن بازنشستگی رسیده‌اند و به طور طبیعی تعداد افراد بیمه شده کاهش پیدا می‌کند که یکی از راهکارهای اثربخش برای افزایش پوشش بیمه‌ای، ایجاد زمینه و بستر مناسب ازدواج و ترغیب به فرزندآوری است.

 

وی در پاسخ به این سوال که تعدد صندوق‌های بیمه‌گر باعث کاهش افراد بیمه شده در سازمان تامین اجتماعی شده‌اند؟، افزود: صندوق‌های بیمه‌گر هرکدام رسالت خود را دارند و در حال جذب بیمه‌شده هستند به طوری که  سازمان تامین اجتماعی در سال جاری بیش از  یک میلیون بیمه شده جدید جذب کرده است که خود یک رکورد محسوب می‌شود.

 

وی با توجه به تغییر سبک زندگی بیان کرد، در عصر کنونی انسان‌ها باید متکی به خودشان باشند چرا که با کاهش رشد جمعیت مولد، تک فرزندی، کم فرزندی و حتی بعضا بی فرزندی عمومیت پیدا کرده و با عنایت به اینکه انسان در مسیر زندگی با حوادث، فوت و کهولت سن مواجه است که همین موضوع در آینده انسان‌ها را دچار چالش می‌کند لذا ما باید برای جلوگیری از پیامدهای اجتماعی تلاش کنیم افراد تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر زیاد شوند تا مورد حمایت بیمه¬ای بوده و شاهد افزایش جمعیت سازمان های حمایتی نباشیم.

 

این مقام مسئول عنوان‌کرد: سازمان برای افزایش بیمه‌شدگان طرح‌های متنوعی را در دستور کار دارد که طرح بیمه خانوار ایرانی، بیمه دختران مجرد، بیمه دختران و پسران دانشجو، بیمه زنان خانه دار و... می‌باشد.

 

وی تصریح‌کرد: سازمان تامین اجتماعی در سطح  کشور بیش از 45 میلیون نفر( 56% ) را تحت پوشش خود قرار داده که از این تعداد بیش از 15 میلیون نفر بیمه شده اصلی بوده و بیش از 4 میلیون مستمری بگیر را تحت پوشش دارد.

 

جمور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری برای اولین بار سیاست های تامین اجتماعی را ابلاغ فرمودند، گفت: قوای سه گانه موظف شدند اقدامات مقتضی را در زمان تعیین شده انجام دهند که لازم است در این خصوص حمایت های جدی و فوری از سازمان های بیمه گر به عمل آید چرا که بر اساس تعهداتی که به سازمان ها تکلیف می شود، به صورت هم زمان منابع آن هم تامین گردد.

 

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه تاکنون دولت ها تعهدات خود را در موعد مقرر به سازمان پرداخت و تادیه نکرده اند و رقم معوقات حق بیمه ها از دولت به بیش از 400 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، گفت: هرچند در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در راستای کاهش این مطالبات صورت گرفته است اما در راستای پایداری منابع لازم است اقدامات اساسی تر در راستای تادیه این مطالبات انجام شود.

 

وی خاطرنشان‌کرد: در استان همدان بیش از 85 هزار نفر مستمری بگیر  وجود دارد و این اداره کل ماهیانه حدود 300 میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت به ذی نفعان خود پرداخت می نماید که منابع آن از محل حق بیمه های دریافتی از شرکت ها و کارگاه ها و سایر بیمه شدگان تامین می شود.

 

 

 

کد خبر 1236527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha