خدمات ماندگار آیت الله صادقی در لرستان فراموش نشدنی است

آیت الله نیازی، با اشاره به خدمت حدود ۷۰ سال آیت الله صادقی در استان لرستان، گفت: خدمات ماندگار آیت الله صادقی در لرستان فراموش نشدنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، آیت الله هاشم نیازی، امرو(9آذر)، در مراسم بزرگداشت اولین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی قهاره، در حوزه علمه کمالیه خرم آباد، اظهارداشت: آیت الله صادقی الگویی برای علما، طلاب و روحانیت است.

 

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ارتحال آیت الله صادقی، این عالم مجاهد و وارسته ضایعه بزرگی بود که به این زودی جبران نخواهد شد.

 

وی با اشاره به نقش آفرینی آیت الله صادقی در عرصه تبلیغ و مجاهدت های علمی ایشان خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله صادقی به دستور آیت الله بروجردی به خرم آباد سفر کرد و در سال 1327 به تأسیس و راه اندازی حوزه علمیه کمالیه خرم آباد نقش خود را به خوبی ایفا کرد.

 

آیت الله نیازی با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله صادقی در آن دوران ستم شاهی با ان همه مشکلات خانه به خانه می رفت و به رسالت تبلیغی خود عمل می کرد، بیان داشت: مرحوم آیت آلله صادقی حق پدری بر گردن ما دارد و این حق به راحتی قابل جبران نخواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله صادقی قریب به 70 سال در استان لرستان خدمت کرد، عنوان داشت: این مجاهد وارسته و اندیشمند بزرگ  اسطوره اخلاق، اقتدار و مردم داری بود.

 

آیت الله نیازی با خطاب به طلاب گفت: امروز طلاب باید قدر مقام طلبگی خود را بدانند و برای رسیدن به اهداف طلبگی از هیچ کوششی دریغ نکنند.

 

کد خبر 1236540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha