ثبت ۵ وقف جدید از ابتدای سال  جاری در همدان

حجت الاسلام زین العابدینی با بیان اینکه از ابتدای سال ۵ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است، ابراز کرد: واقفان وقف های خود را با توجه به نیازهای جامعه انجام دهند.

 

حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان با اشاره به اینکه با توجه به تعداد موقوفات در هر استان در سه طیف تقسیم می‌شوند، گفت: همدان در طیف ب یعنی درجه دو است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: ، متاسفانه وقف قرآنی در همدان نداریم تنها یک موقوفه در اسدآباد است که آن هم درآمدی ندارد. اغلب نیات موقوفات همدان در زمینه دارو و درمان، روضه خوانی و ایتام است.

 

وی یادآور شد: نیازهای روز جامعه را احصا کردیم که به عنوان نیت واقف در اولویت قرار بگیرد و این نیازها به واقفان پیشنهاد داده می‌شود و نمی‌توان اجباری در این زمینه به کار برد. اراضی و املاک خوبی در اوقاف همدان وجود دارد که نیازمند سرمایه‌گذاری است تا در نیازهای روز جامعه از جمله اشتغال و تحصیل دانش آموزان و ... وارد شود.

 

حجت الاسلام زین‌العابدینی ادامه داد: برای طرح توسعه شاهزاده حسین ۹ میلیارد اعتبار در سال جاری جذب شده تا در حین توسعه تملک این زمین نیز انجام شود، هم‌چنین ۱۱ هزار متر اراضی اطراف بقعه متبرکه به آن الحاق می‌شود.

 

وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر وقف توانسته مشارکت جدی و موثری را در جامعه تجربه کند و واقفان نیز در این زمینه حضور قابل توجهی را از خود نشان داده‌اند چرا که موضوع وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی، علمی، فرهنگی و اقتصادی جامعه را برطرف کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان  همدان یادآور شد: امیدواریم با هدایت وقف به سمت نیازهای روز جامعه بتوانیم شاهد اثرگذاری هر چه بهتر این سنت الهی در جامعه، به ویژه در استان باشیم.

 

کد خبر 1236552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha