پرستاری که با الگو گرفتن از حضرت زینب (س) به مردم خدمت می کند

گودرزی با اشاره به مشقت های حرفه پرستاری، گفت: با الگو گرفتن از مکتب حضرت زینب(س) و با عشق به مردم و بیماران خدمت می کنیم.

خبرگزاری شبستان _ خرم آباد؛

پرستار واژه ای مقدس و یاد آور ایثار و گذشت است، کار در حرفه پرستاری برمبنای تفکر ایثار و ازخودگذشتگی و در یک کلام تفکر بسیجی و جهادی بنیان گذاشته شده است.

 

پرستاران با الگو قرار دادن حضرت زینب سلام الله علیها در تمام موقعیت ها در کنار بیماران هستند و برای نجات جان آنها از هیچ کوششی فروگزار نمی کنند.

 

این قشر در طول روز وقت خود را در راستای خدمت به مردم در زمان بیماری و ناراحتی صرف می کنند و در بدترین و دشوارترین شرایط چون دوران کرونا جلوه های ایثار و در کنار مردم و بودن جامعه پزشکی و پرستاری به نمایش گذاشته شد.

 

پرستاران به صورت شبانه‌روز و حتی روزهای تعطیل در اوج درگیری‌و استرس‌ها در بیمارستان و در کنار بالین بیماران حاضر هستند و این خدمات شایسته تقدیر از سوی همه ی ماست چرا که تقدیر و تجلیل باعث دلگرمی و ایجاد انگیزه بیشتر به آنان می شود.

 

«لیلا گودرزی» پرستاری است که با سابقه کاری حدود 25 سال در خرم آباد زندگی می کند، وی علاوه بر شغل پرستاری فعال اجتماعی و بسیجی است و به صورت جهادی در عرصه های مختلف یاری رسان مردم است.

 

گودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: محوریت خدمات ما مردم  هستند و همواره تمام تلاشم را به کار می گیرم که در راستای خدمت رسانی به مردم با انرژی و پرتوان باشم.

وی با اشاره به اهمیت برخورد صحیح پرسنل درمانی بویژه پرستاران با بیماران، افزود: این قشر باید بهترین و صمیمانه ترین برخوردها را با بیماران داشته باشیم زیرا اگر رفتارهای اصولی، مسئولانه و دلسوزانه با بیمار صورت گیرد دوران بستری یک فرد بیمار کوتاه‌تر خواهد شد.

 

 این بانوی پرستار با اشاره به دوران کرونا و مشقت های آن دوران، افزود: کادر درمان در دوران کرونا، درسایه فرهنگ ایثار در کنار مردم ماندند و در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا همه توان خود را به کار گرفتند.

 

وی افزود: به عنوان جهادگر بسیجی خارج ساعت کاری، بخشی از وقت خود را به کارهای جهادی اختصاص داده ام و در این مسیر همراه جهادگران مسجدی و خیرین تلاش می شود تا گره ای از مشکلات محرومان برداشته شود.

 

گودرزی با بیان اینکه در زمان شیوع بیماری کرونا مردم از این بیماری ترس عجیبی داشتند، افزود: این ترس در جامعه ایثاگری هم بود، اما با گذشت و ایثار در کنار هم قرار گرفتیم و به حمد الله این بیماری امروز کنترل شد است.

 

این بانوی پرستار ادامه داد: در آن روزها تلاش می شد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با مراجعه به درب منازل مردم آموزش های لازم در خصوص پروتکل های بهداشتی به مردم ارائه شود.

 

وی با بیان اینکه از حرفه خود رضایت قلبی دارم، خاطرنشان کرد: وجدان کاری برای ما خیلی مهم است و در مواجه با بیماران اصلا میزان حقوق و مشکلات مالی را در نظرنمی گیریم و با عشق به مردم و بیماران خدمت می کنیم.

 

گودرزی با اشاره به اهمیت توجه بیشتر به وضعیت حقوق و معیشت جامعه پرستاری، افزود: مشکلات اقتصادی برای این قشر همچون دیگر اقشار جامعه، گاهی بر روح و روان پرستاران تاثیر می گذارد.

 

این پرستار ادامه داد: قشر پرستار با صبوری تمام برای کاستن از رنج بیماری تلاش می کنند و حضور در محل کار حتی در ایام تعطیل نشان دهنده سختی کار مضاعف حرفه پرستاری است.

 

وی با گرامیداشت روز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، افزود: با توجه به اینکه پرستاران در خط مقدم در مان قرار دارند، تجلیل از مقام این قشر در روز ولادت حضرت زینب(س) اتفاقی مبارک و موجب دلگرمی مردمی است.

 

امروز روز ولادت بانویی است که تمام قد در دفاع از ولایت در برابر  دشمنان ایستادگی کرد و به پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) درس استقامت و ایستادگی داد و جامعه پرستاری این الگویی بزرگ را سرلوحه کار و زندگی خود قرار داده اند.

 

کد خبر 1236577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha