مانور آمادگی در برابر زلزله در مدارس فومن برگزار شد

بیتا گفت: مانور آمادگی در برابر زلزله در راستای آمادگی دانش آموزان و خانواده‌ها در جهت مواجهه با حوادث ناشی از زلزله در مدارس فومن برگزار شد.

ایوب بیتا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان اظهار کرد: در راستای آمادگی دانش آموزان و خانواده‌ها در جهت  مواجهه با حوادث ناشی از زلزله، هر ساله در آذرماه مانور آمادگی در برابر زلزله با ارائه آموزش های عملی در برابر زلزله در مدارس سراسر کشور برگزار می شود.

 

مدیرآموزش و پرورش فومن با اشاره به اینکه، آشنایی دانش آموزان با اقداماتی که باید در برابر زلزله انجام دهند از اهداف این مانور سراسری است افزود: انتظار می رود دانش آموزان آموزش های عملی را فراگیرند و آن را به همسالان، همکلاسی ها و خانواده ها منتقل کنند.

 

وی گفت: نحوه پناه گرفتن، حفظ خونسردی در زمان حادثه، رسیدگی به مصدومان حادثه و ... از جمله آموزش های این مانور است.

 

بیتا، برگزاری مانور زلزله را یکی از زمینه های تعامل بین دستگاه ها برشمرد و تصریح کرد: در مانور امروز که در دبستان شهید محمدپورطاعتی برگزار شد بسیاری از دستگاه های مرتبط حضور داشتند و که ستاد مدیریت بحران شهرستان، مدیریت این مانور را بر عهده داشت.

 

مدیرآموزش و پرورش فومن خاطرنشان کرد: دستگاه هایی همچون هلال احمر، اورژانس، آتشنشانی، ادارات گاز، آب، برق، نیروی انتظامی و ... از جمله دستگاه هایی بودند که در این مانور حضور داشتند.

 

کد خبر 1236662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha