آغاز چهاردهمین آزمون سراسری قرآن کریم «ترنم وحی» در گلستان/ نخبه قرآنی ۸ ساله در این آزمون حضور دارد

چاووشی گفت: چهاردهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم «ترنم وحی» همراه با ترجمه، تدبر و تفسیر ویژه حافظان کل عضو موسسه مهد قرآن سراسر کشور از امروز (چهارشنبه ۹ آذر) به میزبانی استان گلستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سیدمحمود چاووشی عصر امروز (چهارشنبه 9 آذر) در نشست خبری گفت: چهاردهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم «ترنم وحی» همراه با ترجمه، تدبر و تفسیر ویژه حافظان کل عضو موسسه مهد قرآن سراسر کشور از صبح امروز به مدت سه روز به میزبانی استان گلستان درهتل جهانگردی گرگان آغاز شده است.

 

مدیرعامل مهد قرآن کریم کشور با بیان اینکه این آزمون در 2 مرحله برگزار می شود، افزود: در مرحله استانی این آزمون یکصد و 30 نفر شرکت کردند که 78 نفر از حافظان کل قرآن کریم به مرحله کشوری راه یافتند که هفت نفر آنها آقا و بقیه خانم هستند.

 

وی ادامه داد: یکی از شرکت کنندگان در این آزمون، یک نخبه قرآنی دختر 8 ساله از بیرجند هستند که امسال مدرک لیسانس قرآنی خود را دریافت کرده اند و مسلط به ترجمه کل قرآن کریم است.

 

چاووشی اظهارداشت: در این آزمون هر تعداد از حافظانی که حد نصاب نمره را کسب کنند، کل جایزه (نیم سکه بهار آزادی) و گواهینامه را دریافت می کنند و محدودیتی برای تجلیل وجود ندارد.

 

وی گفت: سه تیم داوری در این آزمون حضور دارند و شهریار پرهیزگار، استاد سیف، سعیدیان و حشمتی بخش برادران و هشت نفر بخش خواهران این برنامه را قضاوت می کنند.

 

سیدعلی مهاجر، معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان نیز گفت: استان گلستان مفتخر به قدم امام حسن عسگری (ع) است.

 

وی افزود: باید از نخبگان قرآنی و حافظ در مراسم های مختلف استفاده شود.

 

 

 

کد خبر 1236677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha