۲۶ واحد تولیدی راکد چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم فعال شد

رستمی از تکمیل ۱۴۴ واحد در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: با افتتاح این تعداد واحد برای حدود ۱۵ هزار نفر اشتغالزایی شده است.

سجاد رستمی در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح ‌های در حال اجرای این سازمان با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد تا پایان مهر سال گذشته ۳۶۰ واحد بوده است که از این تعداد ۱۴۴ واحد در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید و مجموع طرح‌های نیمه‌تمام استان به ۴۲۱ واحد رسید.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین ۲۶ واحد تولیدی راکد این استان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون به چرخه تولید بازگشته است که در مقایسه با یک سال گذشته آن از ۱۳۶ درصد رشد برخوردار شده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در همین مدت با برگزاری ۱۶ جلسه کارگروه ستاد تسهیل، موانع تولید ۳۰۶ واحد تولیدی استان بررسی و با هم‌افزایی و همکاری بین دستگاهی این موانع برطرف و از تعطیلی این واحدهای صنعتی جلوگیری شد که این موضوع در بهبود محیط کسب و کار استان بسیار موثر بوده است.

 

رستمی از پرداخت ۲ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ به واحدهای تولیدی استان در مدت فعالیت دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در طول یک سال گذشته از محل کمک‌های فنی و اعتباری نیز ۳۳ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

 

وی در ادامه به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه معادن استان نیز اشاره کرد و افزود: در این مدت چهار پروانه اکتشاف و پنج پروانه بهره‌برداری در استان صادر و پنج معدن غیرفعال نیز فعال و ۹۰ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن فعال استان وصول شده است.

 

رستمی از رشد ۲۳ درصدی پروانه‌های کسب اصناف در استان نیز خبر داد و اظهار داشت: در این مدت ۱۰ هزار و ۱۳۳ پروانه کسب در استان صادر شده این در حالی است که در سال گذشته آن تعداد هشت هزار و ۲۶۸ پروانه صادر شده بود.

 

کد خبر 1236685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha