۳۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری برای دو طرح تولیدی

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شیروان گفت: برای اتمام دو طرح تولیدی پوشاک و تابلو برق صنعتی این شهرستان ۳۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شد که امروز به بهره برداری رسید.

عبدالله گلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی بیان کرد: طرح تولیدکننده انواع تابلو برق صنعتی و واحد تولیدی پوشاک که عملیات اجرایی آن نیمه دوم سال ۹۸ آغاز شده بود امروز به بهره برداری رسید.

 

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شیروان عنوان کرد: طرح سانا الکتریک تولید کننده انواع تابلو برق صنعتی با اشتغالزایی ۵۰ نفر مستقیم و سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد ریال با ظرفیت تولید سالانه ۲ هزار تابلو در ناحیه صنعتی امیرآباد و پوشاک باران دخت تولید انواع لباس با اشتغالزایی ۷۰ نفر به صورت مستقیم در( فاز اول) و در مجموع کل تا فاز دوم ۱۴۰ نفر با سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۶۰ هزار پوشاک در روستای حسین آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان آغاز به کار کرد.

 

گلی عنوان کرد: همچنین امروز راه اندازی مجدد شرکت لایه سبحان شرق (تولید کننده تیشو فایبرگلاس) که بزرگترین واحد صنعتی شهرستان شیروان است پس از حدود ۵ سال توقف مجدد به چرخه تولید بازگشت که برای ۵۷ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: شهرک صنعتی این شهرستان با بیش از ۳۵۰ هکتار مساحت به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خراسان شمالی، ۶۷ واحد صنعتی دارد که از این تعداد ۳۷ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۹۳۰ نفر فعال، ۲۴ واحد غیرفعال و راکد و ۶ واحد نیمه فعال است.

 

وی اضافه کرد: این شهرستان دارای ۲۵ واحد تولیدی غیرفلزی، سه واحد تولیدی فلزی و ۱۸ واحد معدنی است که با توجه به شرایط فعلی کنونی اینک ۳۰۰ نفر در ناحیه صنعتی امیرآباد و شهرک صنعتی مشغول به کار هستند.

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که کارخانه قند و الیاف شیروان از بزرگترین واحدهای صنعتی در خراسان بزرگ بود.

کد خبر 1236696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha