انتقال با کیفیت‌ترین آب آشامیدنی هدیه دولت سیزدهم به مردم سنندج است/دهم آذر سنندج میزبان رییس جمهور

زارعی‌کوشا گفت: انتقال با کیفیت‌ترین آب آشامیدنی هدیه دولت سیزدهم به مردم شهر سنندج است که با حضور رییس جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا با اشاره به سفر رئیس جمهور به سنندج که روز پنج‌شنبه 10 آذر ماه انجام می‌گیرد، اظهار کرد: پروژه انتقال آب شرب شهر سنندج از مطالبات مردم سنندج بود که به دلیل طعم و بوی نامناسب آب شرب سنندج در دولت رییسی به عنوان یک مطالبه اساسی مطرح شد و در دست اقدام دولتمردان قرار گرفت.

 

 

استاندار کردستان با اشاره به اینکه سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج که فردا انجام می‌شود، افزود: پروژه انتقال آب سنندج از سال 1399 در این شهر رقم خورد که از مطالبات اصلی مردم در چند سال اخیر بود و بعد از تحقیقات وزارت نیرو قرار شد انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج انجام شود.

 

 

وی بیان کرد: وزارت نیرو توجه ویژه‌ای به این پروژه نشان دادند و در پایان سال 1400 کمتر از 35 درصد پیشرفت داشت و در هشت ماه اخیر مابقی طرح انجام و امروز شاهد اجرای کامل این پروژه در سنندج هستیم.

 

 

استاندار کردستان با اشاره به اینکه کار جهادی ویژه‌ای برای اجرای این پروژه انجام شد، تصریح کرد: 28 کیلومتر پروژه انتقال آب از مسیرهای صعب‌العبور انجام شد که کار سختی بود و 850 میلیارد تومان برای آن اختصاص یافت تا به اتمام برسد.

 

 

زارعی‌کوشا یادآور شد: این طرح با فعالیت بهترین مجموعه مهندسین آب شرب کشور زودتر از موعد مقرر انجام شد.

 

 

وی با بیان اینکه از 28 آبان‌ماه انتقال آب و تغییر منشأ آب شرب به سنندج آغاز شد، گفت: بطور متوسط هر ثانیه یک‌هزار و 900 لیتر آب باید برای سنندج تامین شود که از لحاظ کیفیت آب سد آزاد از نظر کیفیت بهترین و کیفی‌ترین‌ آبهایی است که در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

 

 

استاندار کردستان اضافه کرد: آب شرب سنندج در حد آب معدنی گوارا و سالم است و تمام مردم سنندج می‌توانند از آب گوارا بهره‌مند شوند.

 

 

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه سد قشلاق نیز باید لایه‌روبی شود تا بعنوان ذخیره مطمئن برای آب سنندج در دسترس قرار گیرد، اعلام کرد: سد آزاد سنندج تا سال 1425 برای جمعیت 700 هزار نفر ظرفیت تامین آب را دارد.

 

 

وی اعلام کرد: رییس جمهور توجه ویژه‌ای به کردستان دارند و پیگیر فعالیت‌ها و طرح‌های مصوب استان هستند که با دعوت استان فردا در جشن افتتاح سامانه انتقال آب سنندج حضور می‌یابند.

 

 

استاندار کردستان یادآور شد: مجموعه سرمایه‌گذاری طلای سقز نیز با 1350 میلیارد تومان فردا نیز با دستور رییس جمهور عملیات اجرای آن آغاز می‌شود که از مصوبات کلان اقتصادی سفر اول رییس جمهور بود که کارهای آن انجام شده تا اجرایی شود.

 

 

زارعی‌کوشا یادآور شد: با تحقق مصوبات سفر رییس جمهور جهشی در توسعه عمرانی و اقتصادی استان اتفاق میافتد و از شاخص‌های مختلف توسعه و پیشرفت جایگاه ویژه‌ای را شاهد خواهیم بود.

 

 

وی با اشاره به اینکه فاز اول انتقال سد آزاد افتتاح می‌شود و فاز دوم طرح نیز انجام خواهد شد، خاطر نشان کرد: انتقال آب به سد قوچم، پروژه سد سیازاخ در دیواندره برای تامین آب شرب دیواندره و انتقال آب به بیجار، اجرای سد طلوع برای انتقال آب به دست‌های قروه و دهگلان، سد سقز و سد عباس‌آباد بانه نیز از طرح‌های بزرگ در دست اقدام استان است.

 

 

استاندار کردستان از تمامی مهندسان، کارگران، مدیران و دستگاههای استان و انجمن‌های مردمی و خود مردم که  پیگیر و مطالبه‌گر حوزه تامین آب شرب سنندج بودند برای تحقق انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج تقدیر کرد.

کد خبر 1236698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha