دستگیری بیش از هزار و ۹۰۰ نفر در گیلان در قالب طرح محله محور پلیس

سرهنگ حجتی با بیان اینکه بیش از ۸۲ درصد از جرایم گیلان در هشت شهرستان به وقوع می‌پیوندد گفت: پلیس پیشگیری از ابتدای امسال در قالب طرح محله محور بیش از هزار و ۹۰۰ نفر دستگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،  محمد حجتی شامگاه چهارشنبه(۹ آذر) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: طبق رصدی که داشتیم حجم بالایی از وقوع سرقت را جرایم خرد به خود اختصاص می‌دهند.

 

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان گیلان سرقت اماکن خصوصی و سرقت کابل برق را در استان شایع اعلام کرد و افزود: ۵۵ درصد از آمار وقوعات سرقت در استان گیلان در حوزه جرایم خرد است، بنابراین طبق هماهنگی که با دهیاران انجام دادیم تقریبا بیش از ۵۴۰ روستا را به دوربین مداربسته مجهز کردیم. 

 

حجتی تصریح کرد: در حوزه سارقانی که دستگیر می‌شوند هم وقتی وضعیت آنان رصد می‌گردد، مشاهده می‌کنیم که تقریبا بالای ۷۰ درصد آنان به یک نوع از مواد مخدر اعتیاد دارند.

 

وی سهم معتادان متجاهر را در وقوع انواع سرقت‌ها بسیار بالا خواند و اذعان کرد: تا به امروز نزدیک به ۱۰ هزار سارق را دستگیر کردیم که از این تعداد ۹ هزار و ۹۰۰ نفرشان دچار اعتیاد هم بودند.

 

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان گیلان ادامه داد: سرقت از اماکن خصوصی و ساختمانهای نیمه کاره در استان گیلان در رتبه دوم قرار دارد و در این حوزه هم نشست‌هایی را با سازمانهای متولی نظیر شهرداری‌ها داشتیم و قرار شده سازندگان قبل از اخذ پروانه ساخت ملزم به رعایت یکسری از الزامات نظیر استخدام نگهبان شوند.

 

حجتی از کاهش یک درصدی وقوع سرقت در استان گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به موجب اقدامات اشاره شده، خبر داد و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های پلیس پیشگیری، طرح امنیت محله محور محسوب می‌شود که برای کاهش جرایم در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

 

وی یادآور شد: طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم مشخص شد بیش از ۸۲ درصد از جرایم استان گیلان در هشت شهرستان به وقوع می‌پیوندد همچنین بیش از ۶۰ درصد از جرایم در ۱۹ کلانتری هستند بنابراین طرح کلانتری‌های هدف در دستور کار قرار گرفت.

 

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان گیلان اظهار داشت: در این هشت شهرستان استان گیلان از ابتدای سال تاکنون توانستیم بیش از ۹۶ مرحله طرح محله محور را با شعار هر روز در یک کلانتری اجرایی کنیم و در این طرح با خرده فروشان، اراذل و اوباش، توزیع کنندگان مواد مخدر و محل تجمع خرده فروشان ناشی از سرقت برخورد شد. 

 

حجتی با بیان اینکه پلیس پیشگیری از ابتدای امسال در قالب طرح محله محور بیش از هزار و ۹۰۰ نفر دستگیری داشته است عنوان کرد: در هشت ماهه نخست امسال بیش از ۳۰۰ هزار تماس تلفنی ۱۱۰ داشتیم که از این تعداد ۲۳۰ هزار به یک اقدام انتظامی ختم شده و ۷۰ هزار آن در حوزه ارشاد اجتماعی بوده است همچنین در همین رابطه و در طرح محله محور ۹۴۰ هزار پرونده قضایی تشکیل دادیم.

 

وی از حضور پلیس پیشگیری در ۹۶۰ مسجد و ۶۲۸ مدرسه و ارائه آموزش‌های مقابله با سرقت به دانش‌آموزان و توصیه‌های انتظامی سخن گفت و خاطرنشان کرد: ارتباط بین پلیس و آموزش و پرورش بسیار اثرگذار است همچنین برای صنوف استان گیلان هم بیش از ۲۸۰ مورد کلاسهای آموزشی در حوزه پیشگیری از سرقت برگزار کردیم. 

 

 

کد خبر 1236726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha