جهاد امیدآفرینی مهمترین رسالت رسانه ها در گام دوم انقلاب است

فرخنده با تأکید بر اینکه جهاد امیدآفرینی مهمترین رسالت رسانه ها در گام دوم انقلاب است، گفت: آمار کار فرهنگی و رسانه ای زمانی اثربخش است که تنویر افکار عمومی برای تقویت امید در جامعه را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده امروز پنج شنبه (۱۰ آذر) در آیین تجلیل از رسانه‌ها و خبرنگاران برتر در پوشش اخبار اجلاسیه ملی جهادگران و رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: اگر قرار است در حوزه رسانه فعالیت فنی و مبنایی و جریان سازی شکل بگیرد باید بدانیم که حتی نوع رنگی که برای یک خط نوشته و پوستر و ... استفاده می کنیم در تاثیرگذاری بر اذهان مخاطب موثر است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم توجه به توانمندسازی و آماده سازی فعالان رسانه ای استان، گفت: ما نیاز داریم توانمندسازی ها لازم را در حوزه مقدماتی ورود به عرصه رسانه داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه برداشت محدودی از حوزه رسانه داریم در حالی که رسانه محدود به صدا و سیما، نشریه و روزنامه نیست، تصریح کرد: در حوزه کار فرهنگی حتی یک پرستار هم می تواند در شیف پرستاری خود در بیمارستان، با امیدبخشی به بیماران کار فرهنگی انجام دهد.

 

فرخنده ادامه داد: هر کسی در هر جایگاهی در بزنگاه نظام اسلامی و انقلاب، اگر اهل تشخیص درست باشد و به موقع اقدام کند چه سکوتش و چه بیان او معنادار می شود و رسانه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حوزه رسانه را نباید محدود به دستگاه و قشر خاصی کرد، افزود: خروجی همه برنامه ریزی ها در حوزه توانمندسازی، تولید خبر، جشنواره ها و حوزه نمایشگاهی، آن راهبردی است که مقام معظم رهبری در اولین دیدار هیات دولت سیزدهم مطرح کردند مبنی بر اینکه «این بزرگ‌ترین سرمایه است برای دولت که بتواند اعتماد مردم را جلب کند».

 

وی بر بازسازی امید و اعتماد مردم با جهاد امیدآفرینی تأکید کرد و گفت: اگر امید در جامعه بمیرد مادران برای افزایش جمعیت اقدام نخواهد کرد، سرمایه گذار در آن جامعه سرمایه گذاری نخواهد کرد، جوان ادامه تحصیل نخواهد داد و کشاورز بذرش را روی زمین نخواهد ریخت.

 

فرخنده با اشاره به اهمیت سودمندسازی فرهنگی در جامعه اسلامی، تصریح کرد: آمار کار فرهنگی و رسانه ای زمانی اثربخش است که تنویر افکار عمومی برای تقویت امید در جامعه را به دنبال داشته باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به ابلاغ ماده واحده «اهم مسائل و راهبردهای فرهنگی جهت تقویت سلامت و آرامش اجتماعی» توسط رئیس جمهور، عنوان کرد: این ماده واحده ۶ راهبرد دارد که دستگاه‌های محوری از جمله رسانه، مجری این مهم هستند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1236787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha