کمبود اعتبار، مانعی برای اجرای طرح جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب

اجرای طرح های مربوط به جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب از دهه های پیش در خراسان شمالی و در شهر بجنورد آغاز شده اما کمبود اعتبار سبب شده تا اکنون میزان جمعیت بهره برداری از این خدمت پایین باشد.

خبرگزاری شبستان_خراسان شمالی؛

اجرای طرح های مربوط به جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب از دهه های پیش در استان و در شهر بجنورد آغاز شده اما کمبود اعتبار سبب شده تا اکنون میزان جمعیت بهره برداری از این خدمت پایین باشد. طرح های جمع آوری فاضلاب با هدف استفاده مجدد از فاضلاب تصفيه شده و بازچرخانی آب انجام می شود و البته گامی برای صیانت از محيط زيست است.

 

پیمانکاران فاضلاب در خراسان شمالی 74 میلیارد تومان طلب دارند 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: این شرکت 75 میلیارد تومان به پیمانکاران فاضلاب در شهرهای مختلف استان بدهکار است که امید می رود اعتبار مورد نیاز در این باره تامین شود.

 

رضا نعیمی اظهارداشت: اجرای پروژه های مربوط به فاضلاب بسیار هزینه بر است و در این باره تلاش داریم تا اعتبارات به موقع تخصیص یابد.

 

وی افزود: اکنون پروژه های فاضلاب در سه شهر بجنورد، اسفراین و آشخانه در حال بهره برداری است و در شهر شیروان هم تصفیه خانه در دست اجرا است.

 

نعیمی خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار مترمکعب فاضلاب در سه شهرستان شیروان، بجنورد و اسفراین تصفیه می شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در استان 212 هزار و 164 مشترک معادل 40.6 درصد تحت پوشش خدمات فاضلاب هستند و تاکنون 80 هزار و 680 فقره اشتراک فاضلاب در این شرکت ثبت شده است.

 

سرپرست معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی هم درباره اجرای تصفیه خانه فاضلاب در شیروان گفت: تصفیه خانه فاضلاب در این شهر به وسیله بخش خصوص و به روش بی.او.تی در حال اجرا است و 91 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

سید ابراهیم حسینی با بیان اینکه اجرای این تصفیه خانه در سال 94 آغاز شده است، گفت: اکنون اجرای شبکه و تصفیه خانه فاضلاب 50 درصد پیشرفت فیزییکی دارد.

 

وی گفت: در این شهر 56 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده و هزار و 580 شبکه فاضلاب نصب شده است.

 

58.2 درصد از شهروندان بجنورد از خدمات فاضلاب بهره مندند 

 

سرپرست معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در شهر بجنورد مرکز استان، 58.2 درصد از شهروندان از خدمات بخش فاضلاب بهره مند هستند.

 

حسینی اظهارداشت: در بجنورد 147 هزار و 369 مشترک تحت پوشش خدمات جمع آوری فاضلاب است که این جمعیت شامل 146 هزار و 923 مشترک از شهروندان شهر بجنورد و 446 مشترک در روستای ینگه قلعه به عنوان تنها روستای تحت پوشش خدمات فاضلاب در این شهرستان است.

 

وی گفت: در شهر بجنورد 270 کیلومتر شبکه اجرا شده که این رقم باید دست کم به 500 کیلومتر برسد.

 

سرپرست معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: تاکنون 54 هزار و 708 فقره اشتراک فاضلاب به وسیله این شرکت واگذار شده است.

 

حسینی با اشاره به اینکه اکنون دو پیمانکار بخش فاضلاب در بجنورد در اجرای پروژه فعال است، گفت: اجرای شبکه فاضلاب در منطقه حر، الهیه و شرق سپاه در دست اجراست.

 

وی با اشاره به اینکه روزانه 19 هزار و 600 مترمکعب فاضلاب در شهر بجنورد تصفیه می شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت تصفیه خانه دیگر پاسخگوی جمع آوری بیش از این میزان فاضلاب نیست، ظرفیت تصفیه خانه 18 هزار و 500 مترمکعب است که این ظرفیت به دو برابر ارتقا می یابد.

 

سرپرست معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: از محل منابع سفر رییس جمهوری به استان 300  میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.

 

وی درباره اجرای طرح های جمع آوری فاضلاب در اسفراین گفت: در این شهر 55 هزار و 183 مشترک معادل 89.1 درصد ازشهروندان این شهر از خدمات جمع آوری فاضلاب بهره مند هستند که بیشترین میزان بهره مندی از این خدمات در استان را دارد.

 

وی گفت: در این شهر 22 هزار و 128 فقره انشعاب فاضلاب واگذار شده و 197 کیلومتر شبکه اجرا شده است.

 

حسینی افزود: باید 30 کیلومتر دیگر شبکه در شهر اسفراین اجرا شود که در این باره برای خرید و نصب تجهیزات تصفیه خانه 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

وی درباره اجرای اقدامات انجام شده در زمینه جمع آوری شبکه فاضلاب در شهر آشخانه گفت: در این شهر 6 هزار و 517 مشترک معادل بیش از 20 درصد جمعیت شهر تحت پوشش خدمات فاضلاب هستند.

 

وی افزود: در این شهر 2 هزار و 291 فقره انشعاب فاضلاب نصب و 47 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده است.

 

سرپرست معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ظرفیت تصفیه خانه پنج هزار و 800 مترمکعب است.

 

 

کد خبر 1236794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha