بخش قابل توجهی از مدارس قزوین با مشارکت خیران احداث شده است

سیاهکلی مرادی گفت: بخش قابل توجهی از مدارس ما در طی انقلاب اسلامی، توسط خیران انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، نقی سیاهکلی مرادی در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قزوین که امروز (پنجشنبه ۱۰ آذر) در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از بزرگترین نهادهای مردمی در کشور ما مجمع خیران مدرسه ساز است و بخش قابل توجهی از مدارس ما در طی انقلاب اسلامی، توسط خیران انجام شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: در جمهوری اسلامی هر جا کار به مردم سپرده شده به بهترین نحو پیش رفته است و در این حوزه هم انسان های مومن، متدین و علاقمند به کشور با تمام وجود و با قوت و قدرت پا به عرصه گذاشتند که جای تشکر دارد.

 

وی عنوان کرد: ما در استان قزوین یک هزار و ۶۷۰ مدرسه با ۹ هزار و ۶۷۰ کلاس درس و همچنین ۱۷ هزار معلم و ۲۴۵ هزار دانش آموز با احتساب دانش آموزان پیش دبستانی داریم که این خانواده بزرگ اگر قرار باشد به بودجه دولتی متکی باشد راه به جایی نمی برد به طوری که الان بخشی از مدارس نیاز به مقاوم سازی دارد.

 

سیاهکلی مرادی اعلام کرد: در حال حاضر بعضی مدارس به لحاظ سرویس بهداشتی و برخی مدارس شبانه رزی هم از داشتن حمام محروم است که این امر زیبنده نیست و بخشی از این موضوع ناشی از کوتاهی مسئولان بوده و بخشی هم به این امر مربوط می شود که شاید معرفی نکرده ایم.

 

وی تأکید کرد: لازم است صدا و سیما بیشتر در حوزه مدرسه سازی و شناخت خیران ورود کرده زیرا نیاز است خیران دیده شوند و در مدارسی که به نام خیران است، از این خیران سالی یکبار دعوت شده و از آنها تشکر شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: کاری که شما خیران انجام می دهید، مانند کاری است که رزمندگان در جبهه جنگ انجام دادند زیرا شما سرمایه خود را در میدان آورده اید تا بتوانیم تربیت انسان های خوب و شایسته را در یک فضا و مدرسه خوب داشته باشیم.

 

در ادامه مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین اظهار کرد: همراهی خیران با نوسازی مدارس همیشگی و ماندگار بوده به صورتی که هر پروژه ای که با خیران شروع کردیم، در ادامه به پروژه ها و ساخت مدارس دیگر ختم شده که جای تشکر از این همراهی ماندگار دارد.

 

ابراهیم سعادتفر یادآور شد: ما باید به سمت احداث مدارس ایمن، ماندگار و سبز برویم مدارسی که دانش آموزان رضایت تحصیلی و معلمان رضایت شغلی داشته باشند، مدرسه ای که آینده مملکت را تضمین کند و این کار با همراهی خیران بزرگوار محقق می شود.

 

کد خبر 1236803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha