وجب به وجب کردستان شاهد مقاومت کُردها/ وحدت شیعه و سنی از ویژگی‌های خطه کردستان است

آیت‌الله رئیسی گفت: وجب به وجب خاک کردستان شاهد مجاهدت، ایستادگی، رشادت و مقاومت مردم کردستان است که در مقابل گروهک‌های ضدانقلاب و معاندین از اول پیروزی انقلاب اسلامی ایستاد و بیداری و بصیرت مردم کردستان دشمن را ناکام گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر پنج‌شنبه (۱۰ آذرماه) در دیدار با مردم سنندج که در سالن آزادی سنندج برگزار شد، با تبریک ولادت زینب کبری(س) روز پرستار و تقدیر از مجاهدت‌های کادر درمانی و پرستاری در مقابله با ویروس کرونا در کشور انجام شد، اظهار کرد: در بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهر سنندج کار لازمی که هشت سال مردم این شهرستان منتظر آن بودند، امروز با تلاش وزیر نیرو و مسئولان استانی، قرارگاه خاتم‌الانبیا، پیمانکاران و پیگیری نمایندگان مجلس به ثمر نشست و مردم سنندج از آب گوارا بهره می‌برند.

 

 

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه امیدواریم سریعتر دیگر طرح‌های مسیر توسعه کردستان به سامان برسد، افزود: راه آهن سنندج-همدان، فرودگاه سقز از دیگر مطالبات مردم است که دولت دنبال می‌کند تا به نتیجه برسد.

 

 

وی با بیان اینکه پروژه جدیدی در کشور آغاز و یا کلنگ‌زنی نمی‌شود، بیان کرد: کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید انجام نخواهد شد تا طرح‌های نیمه تمام به اتمام برسد و اگر لازم باشد این سفر را بارها تکرار می‌کنیم تا طرح‌های نیمه‌تمام که مردم را رنج می‌دهد به اتمام برسد و این سفر را بارها تکرار می‌کنیم تا مشکلات مردم شهرهای استان حل شود.

 

 

طرح ابرسانی به سنندج اقدامی جهادگرانه بود

 

 

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: از کارهایی که نشان از اقدام مجاهدانه است انجام طرح آبرسانی به سنندج بود که در زمان کوتاهی انجام شد و می‌توان همین روش را در دیگر نقاط کشور برای سایر طرح‌ها به ثمر رساند و طرح‌ها را در زمان کمی اجرا کرد.

 

 

وی افزود: وجب به وجب خاک کردستان شاهد مجاهدت، ایستادگی، رشادت و مقاومت مردم کردستان است که در مقابل گروهک‌های ضدانقلاب و معاندین از اول پیروزی انقلاب اسلامی ایستاد و مردم بیدار و با بصیرت کردستان دشمن را ناکام گذاشت.

 

 

در قضایای اخیر دشمنان اشتباه محاسباتی مفتضحی را مرتکب شدند

 

 

رئیس جمهور بیان کرد: در قضایای اخیر دشمنان اشتباه محاسباتی مفتضحی را مرتکب شدند و در کارنامه عملکرد خیانت‌بارشان تصور غلط‌شان این بود که می‌توانند با به‌ هم ریختن، اغتشاش و ناامنی اهداف پلیدشان را دنبال کنند غافل از اینکه مردم کردستان هزاران شهید داده‌اند و دشمن را ناکام گذاشته و خواهند گذاشت و با این تکانه‌ها نمی‌لرزد.

 

 

وی اضافه کرد: دشمن انسجام و وحدت مردم را دیدند و امروز سنی و شیعه در مقابل دشمن وحدت دارند و از ویژگی‌های این خطه آن است که مردم شهر و روستا در این خطه کنار هم زندگی کرده اند و به دشمن اجازه جولان نخواهند داد.

 

 

نسل امروز همچون پدران‌شان در برابر دشمن می‌ایستند

 

 

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه اینجا جایگاه مردمان مجاهد و نیروهای سلحشور است، افزود: روحیه ایثار در نیروهای این خطه و مردم وجود دارد و اگر نسلی هم که امروز هستند مانند پدران و مادرانشان که در مقابل دشمن ایستادند نیز می‌ایستند و در برابر کسانیکه به عزت و افتخار کشور فکر نمی‌کنند بلکه به خواست دشمنان انقلاب می‌اندیشند و قطعا در هیچ جای این مرز و بوم جایگاهی نداشته و نخواهند داشت.

 

 

رئیس جمهور کشورمان گفت: امروز مسئله مردم خدمتگزاری صادقانه به آنهاست، در دولت، مجلس، دستگاه قضایی و نهادها، امروز متن کار ما در دولت خدمتگذاری به مردم است و آنچه که دشمن را ناراحت و عصبانی کرده و کینه را دل دشمن افزون کرده، پیشرفت است.

 

 

وی یادآور شد: به دشمنان باید گفت با غیض جان بدهند اما ملت از پیشرفت دست برنمی‌دارد و اغتشاشات برای آن است که قطار پرشتاب پیشرفت کشور را باز بدارند و نباید پیشرفت کند شود.

 

 

پیشرفت کشور در حوزه علم دشمن را غضبناک کرده است

 

 

وی عنوان کرد: پیشرفت کشور در حوزه علم دشمن را غضبناک کرده و اساتید و دانشمندانی که در دنیا زبانزد هستند، پیشرفت هسته‌ای، صنایع دفاعی، علم و تکنولوژی، ارتباط به کشورهای همسایه، سهم ما در تجارت و منطقه، راه افتادن چرخ‌های تولید در کشور دشمن را خشمگین کرده است بنابراین دانشگاهها باید علم و فناوری را بیش از گذشته افزایش دهد و کشور ما در دانش، تولید و اشتغال بیش از گذشته قدم بردارد.

 

 

رئیس جمهور با تقدیر از استاندار در ایجاد اشتغال افزود: مردان و زنان باید در حوزه اشتغال تلاششان را افزایش دهند تا در کردستان نباید بیکار داشته باشیم و تولید را باید افزایش داد و باید تلاش کرد.

 

 

وی ظرفیت نیروی انسانی در کردستان را بالا دانست و گفت: باید از نیروی بومی کارآمد در استان بهره ببریم و استفاده کنیم.

 

 

رئیسی اضافه کرد: دختران و پسران ما که فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند باید بدانند زمینه اشتغال و خدمتگذاری به آنها وجود دارد و مسئولان باید در این راستا تلاش مضاعف کنند.

 

 

وی اضافه کرد: متن کار ما خدمت رسانی مخلصانه به مردم است و نیروهای جهادگر ما باید در این راستا قدم بردارند و مدیران نباید گرفتار حاشیه‌ها شوند و گره‌گشایی از کار مردم اصل خدمتگزاری است  و این متن کار دولت به شمار می‌رود.

کد خبر 1236804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha