کاهش استفاده از سوخت کمکی و مازوت مورد تأکید است

سلاجقه، با اشاره به اینکه نیروگاه و پالایشگاه ها با هم همکاری می کنند که گازسوز شوند و از مازوت استفاده نکنند، گفت: ورود سوخت مازوت به نیروگاه های کشور ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، علی سلاجقه، امروز(10آذر)، در بازدید از پتروشیمی لرستان در جمع خبرنگاران به وضعیت ذخایر ایران از نظر سوخت فسیلی اشاره کرد و اظهارداشت: وضعیت ذخایر ایران از نظر سوخت فسیلی در جهان مناسب بوده اما با توجه تحریم ها و کاهش صادارت، با انباشت مازوت در کشور مواجه هستیم.

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه سوخت در ایران ارزان است، افزود: در فصول سرد که مصرف بخش های مختلف بدون رعایت الگوی درست زیاد می شود، از سوخت کمکی استفاده خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه نیروگاه و پالایشگاه ها با هم همکاری می کنند که گازسوز شوند و از مازوت استفاده نکنند، گفت: این سوخت تا هفته گذشته نسبت به سال قبل ۲۹.۵ درصد کمتر وارد نیروگاه های کشور شده است.

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه یادآور شد: شرکت نفت نسبت به کیفی و بهینه سازی سوخت قول داده است.

 

سلاجقه از استان لرستان به عنوان یکی از استان‌های زاگرس نشین اشاره کرد که دارای منابع آبی و خاکی و پوشش گیاهی مطلوب است، خاطرنشان کرد: مردم این استان تاکنون هم زیستی مسالمت آمیزی با طبیعت داشته اند که انتظار می رود توسعه این منطقه در خور باشد.

 

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی خرم آباد طی ۶ سال گذشته از زمان بهره برداری تاکنون به عنوان صنعت سبز معرفی شده است، گفت: معیار و شاخص‌ها در این واحد به خوبی رعایت شده است.

کد خبر 1236813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha