دبیرخانه دائمی کنگره میرزاکوچک در کتابخانه مرکزی رشت راه اندازی می شود

اسماعیلی امروز در جریان سفر یکروزه خود به گیلان از کتابخانه مرکزی رشت بازدید و از راه اندازی دبیرخانه دائمی میرزاکوچک خان در این کتابخانه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در جریان سفر یکروزه خود به گیلان از بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور در رشت بازدید کرد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت کتابخانه مرکزی رشت تصریح کرد: شبکه فرهنگی کتابخانه های عمومی فرصتی کم نظیر برای ما فراهم کرده است.

 

اسماعیلی با بیان اینکه سه هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشور فعالیت دارند افزود: این کتابخانه بالغ بر هفت هزار و ۲۰۰ متر مساحت دارد که به ۲۵۰ هزار جلد کتاب و نشریات مجهز می شود و فرصتی برای اعتلای فرهنگی کم نظیر در گیلان است.

 

وی از راه اندازی دبیرخانه دائمی میرزاکوچک خان در کتابخانه مرکزی رشت خبرداد و بیان گرد: گسترش عدالت فرهنگی دغدغه دولت است و اهتمام دارد تا عدالت فرهنگی در کشور دایر شود. 

 

اسماعیلی با اشاره به کمبود سرانه فضای مطالعه در گیلان افتتاح کتابخانه مرکزی را منجر به رشد این سرانه در استان و ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست.

 

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز در این بازدید با بیان اینکه کتابخانه مرکزی رشت به نام مجاهد شهید میرزاکوچک خان نامگذاری می شود گفت: دبیرخانه کنگره میرزا کوچک در این کتابخانه که دهه فجر به بهره برداری می رسد، راه اندازی می شود.

 

گفتنی است، عملیات احداث کتابخانه مرکزی رشت به عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی شمال کشور با مساحت هفت هزار و ۲۰۰ مترمربع در سال ۱۳۸۳ آغاز شد و تا سال ۱۳۹۸ عملیات احداث آن به کندی پیش رفت. از سال ۹۸ به طور جدی وارد فاز عملیاتی شد و در مرداد ۱۴۰۰ توسط معاون رئیس جمهور وقت افتتاح شد.

 

با وجود افتتاح این کتابخانه در ۶ طبقه متاسفانه هنوز به بهره‌برداری نرسیده و نیازمند تجهیزات است و تاکنون برای احداث آن ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است. این کتابخانه دارای بخش‌های مختلف و متنوع جدیدی چون اتاق علم، ساختکده، بخش ویژه کودک، بخش نابینایان و سالمندان و… است.

 

کد خبر 1236823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha