افتتاح سد آزاد سنندج دغدغه آب شرب مردم را برطرف کرد/ آغاز پروژه بهره‌برداری و تولید طلای سقز

زارعی‌کوشا گفت: دغدغه آب شرب سالم یکی از مطالبات برحق مردم بود که با حضور رییس جمهور آب شهر سنندج از سد ازاد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اسماعیل زارعی کوشا پیش از ظهر پنج‌شنبه (۱۰ آذرماه) در دیدار  رئیس جمهور با مردم سنندج که در سالن آزادی سنندج برگزار شد، با خیرمقدم به رئیس جمهور برای دومین سفر استانی خود به سنندج در سال‌جاری اظهار کرد: امروز مفتخریم که یکی از مطالبات جدی هشت ساله مردم سنندج، با اقدام جهادی در این دولت بهره‌برداری و مردم سنندج از آب گوارای سد آزاد بهره‌مند می‌شوند.

 

 

استاندار کردستان افزود: مردم استان کردستان از پیگیری‌های مجدانه وزیر نیرو در راستای تامین آب شهر سنندج از سدآزاد سپاسگزار هستند.

 



وی تاکید کرد: خوشبختانه با اقدامات جهادی مسئولان، ۲۸ کیلومتر خط انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج در سخت‌ترین منطقه کوهستانی انجام و امروز به بهره‌برداری رسید و جزو با کیفیت‌ترین آبهای کشور خواهد بود.

 

 

استاندار کردستان عنوان کرد: اقدامات اولیه این سد  از سال ۹۹ شروع شد با ۱۵ در صد پیشرفت فیزیکی کار  از دولت قبل تحویل گرفته شد و امسال به بهره برداری رسید و خوشبختانه اب این سد جز گوارا ترین آب‌ها است.

 

 

وی به تاکید ریاست جمهوری بر توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری اشاره و بیان کرد: موضوع توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان بعنوان یکی از اهداف اصلی مورد توجه قرار گرفت، انسجام و وحدت بین مسئولان استان برقرار است و نتیجه آن توفیقاتی است که شاهد آن بوده‌ایم.

 

 

استاندار کردستان اضافه کرد: از حیث عملکرد اشتغال در رتبه سی‌و یکم کشور بودیم اما علیرغم تعهد دو برابری در سالجاری امروز رتبه دوم کشوری را داریم و ۱۰۲ درصد اشتغال ما در هشت ماه محقق شده است.

 

 

زارعی‌کوشا تصریح کرد: امروز بر راستی آزمایی مشاغل متمرکز شدیم و براساس ارزیابی مرکز آمار، کردستان که در سال قبل رتبه پنجم بیکاری کشور را داشت اما امروز به میانه‌های کشور رسیده است و در بخش نرخ تورم که ۵۱ درصد را داشت و شرایط نامطلوبی به خود دید، امروز هفت درصد تورم کاهش یافته است.

 

 

استاندار کردستان گفت: مردم کردستان بیش از هر مردمی طعم تلخ محرومیت را در اثر ناامنی کشیدند و در ماههای اخیر عدم پاسخگویی و همراهی مردم با ضدانقلابیون و دشمنان به جهت ادراک درستی بود که از اثرات نامطلوب ناامنی بر توسعه، معیشت و زندگی آگاه بودند.

 

 

زارعی کوشا اذعان کرد: به حمدلله کردستان امروز در مسیر پیشرفت قرار دارد و مصوبات سفر اول رئیس جمهور به کردستان در مقایسه با استان‌های همجوار پرحجم‌تر و برجسته‌تر است اما با تحقق مصوبات امیدواریم جهشی را در شاخص‌های مختلف کردستان شاهد باشیم.

 

 

وی گفت: ما موضوع سرمایه‌گذاری به ویژه در منطقه آزاد بانه و مریوان را با جدیت دنبال می‌کنیم و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراوانی اعلام آمادگی کردند و امروز عملیات اجرایی یکی از طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری آغاز می‌شود.

 

 

استاندار کردستان اضاقه کرد: پروژه بهره‌برداری و تولید طلای سقز با سرمایه‌گذاری ۱۳۸۰ میلیارد تومان با دستور رییس جمهور و به دست خانواده‌های شهدای سقز کلنگ زنی شد.

 

 

وی پروژه راه آهن و رسیدن قطار به سنندج را از مطالبات دیگر مردم خواند و افزود: در چند ماه آینده و در بهار آینده سفر مجدد رئیس جمهور را ان‌شالله برای افتتاح خط راه آهن تهران همدان سنندج شاهد باشیم.

کد خبر 1236827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha