دشمن می خواهد حوزه علمیه به یک نهاد خاموش تبدیل شود

آیت‌ الله اعرافی گفت: دشمن می خواهد حوزه علمیه ما به یک نهاد خاموش تبدیل شود اما ما به عنوان پیروان حضرت محمد (ص) که هرگز در مقابل دشمن کوتاه نمی آمدند نباید این اجازه را به دشمنان بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیت‌ الله علیرضا اعرافی، امروز پنج شنبه (10 آذر) در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: نهج البلاغه یک کتاب اخلاق و هدایتگر است که طلاب باید با آن انس داشته باشند.

مدیر حوزه‌ های علمیه کشور ادامه داد: ان سبا این کتاب معنوی موجب می شود تا طلاب ما در یک مکتب اخلاقی فرصت رشد داشته باشند.

وی با اشاره به خطبه های نهج البلاغه گفت: بیش از 40 خطبه از امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه به حضرت محمد (ص) و قرآن کریم اختصاص یافته است و در خطبه 71 به طور کامل به پیامبر شناسی پرداخته می شود و ویژگی های پیامبر (ص) را عنوان می کند.

مدیر حوزه‌ های علمیه کشور، حوزه های علمیه را تدام گر رسالت پیامبر (ص) دانست و اظهار کرد: دشمن می خواهد حوزه علمیه ما به یک نهاد خاموش تبدیل شود اما ما به عنوان پیروان حضرت محمد (ص) که هرگز در مقابل دشمن کوتاه نمی آمدند نباید این اجازه را به دشمنان بدهیم.

آیت ‌الله اعرافی در سخنان خود بهترین راهکار مقابله با جنگ ترکیبی دشمن را هم تاسی به پیامبر اسلام (ص) عنوان کرد و گفت: طلاب و روحانیون در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن نقش موثر و ظیفه سنگینی دارند و باید بدانیم که دشمن در این جنگ، انقلاب و نظام اسلامی و تمام عظمت ملت ما را نشانه گرفته اند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن قصد دارد طراوت معنوی را از جوانان ما جدا کند اظهار کرد: هدف دشمن هدایت نسل جوان ما به سمت تفکر غربی است تا آنها را از معنویت جدا کند و برای همین سعی دارد تمام مسائل را وارونه نشان دهد.

مدیر حوزه‌ های علمیه کشور افزود: در این وضعیت جهاد تبیین دارای اهمیت فراوانی است و در این مسیر باید از ظرفیت انقلاب برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن استفاده کنیم.

وی تاریخچه آغاز حوزه را به مدینه و پیامبر (ص) نسبت داد و گفت: این پیشینه کهن حوزه علمیه است و روحانیون همواره در انجام امور فرهنگی و تبیین اسلام نقش موثری ایفا کرده اند که نمونه آن را می توان در تلاش های علامه حلی و خواجه نصیر طوسی دید.

مدیر حوزه‌ های علمیه کشور با تاکید بر اینکه ملاصدرای شیرازی آقای فلسفه است، افزود: ملاصدرای شیرازی یک مکتب زنده اسلامی ایجاد کرد که تا به امروز کاربردی است.

وی با اشاره به طرح های موفقیت‌ حوزه علمیه عنوان کرد: حوزه علمیه به مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) توجه ویژه دارد و در طرح های ویژه روحانیت 200 کار ویژه طراحی کرده است و در طرح های «فقه معاصر»، طرح «آمایش» و ... موفق عمل کرده است و استان فارس در طرح «امین» رشد 10 برابری داشته و در طرح «هجرت» موفق عمل کرده است.

کد خبر 1236838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha